English

فرمانده انتظامی استان اصفهان :

۵۸ درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی در اصفهان موتورسواران هستند

فرمانده انتظامی استان بابیان اینکه 58 درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی استان موتورسواران هستند که این رقم از شاخص کشوری بالاتر است.

58 درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی در اصفهان موتورسواران هستند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به آمار 58 درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی موتورسواران در اصفهان گفت: کمیته ویژه‌ای برای رسیدگی به این موضوع در ستاد بحران استانداری اصفهان تشکیل می شود.

با نگران توصیف کردن آمار جان‌باختگان و مجروحان موتورسیکلت‌ سوار در استان اصفهان گفت: در سال 96 بیش از 58 درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی معابر درون‌شهری استان مربوط به موتورسواران بود درحالی‌که میانگین جان‌باختگان موتورسیکلت‌سواران در کشور 35 درصد است.

وی تصریح کرد: بر اساس آماری که از پزشکی قانونی به‌دست‌آمده، علت مرگ 80 درصد از راکبان موتورسیکلت، ضربه وارد شده بر سر به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشگیری از حوادث موتورسیکلت‌سواران طرح‌های بسیار خوبی توسط پلیس راهور استان انجام‌ شده که یکی از آنها تلاش برای جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی به‌جای بنزینی و همچنین فرهنگ‌سازی درخصوص استفاده صحیح از این وسیله از طریق رسانه‌های گروهی، چاپ بروشورها و تراکت‌ها است.

فرمانده انتظامی  جدید

وی با بیان اینکه علی‌رغم اقدامات صورت گرفته هنوز نتایج مطلوبی در این حوزه به دست نیامده، اظهار کرد: در همین راستا کمیته ویژه کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات موتورسیکلت‌سواران را در ستاد بحران استانداری تشکیل شد و 3 گام مهم "تحلیل وضعیت موجود و شناسایی مکان‌های هدف"، "ارائه راه‌کارهای اساسی، مهندسی فرهنگی و آموزشی" و "اجرای برنامه‌های عملیاتی" در دستور کار این کمیته قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در سال جاری نیز به قوت خود باقی است، افزود: امسال در این طرح موضوع آموزش موتورسواران را هم همزمان در دستور کار قراردادیم و اقدامات لازم برای آموزش روزانه 100 موتورسوار پیش‌بینی‌ شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: اگر موتورسواری پس از آموزش مجدد مرتکب تکرار تخلف شده و تخلف وی برای مأموران ما محرز شود با توجه به هماهنگی‌های انجام‌ شده نسبت به برخوردهای قانونی و توقیف موتورسیکلت وی اقدام می‌شود.

سردار معصوم بیگی، کاهش جان‌باختگان موتورسواران را درگرو اراده همه‌جانبه همه شهروندان و مسئولان دستگاه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که همه سازمان‌ها، مردم، خانواده‌ها و والدین به نقش ویژه و اثرگذار خود در این زمینه توجه داشته باشند چراکه معتقدیم همه آحاد جامعه می‌توانند در توجه دادن عزیزان خود به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی که ماحصل آن کاهش تصادفات و جان‌باختگان می‌شود، اثرات مثبتی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد: با حمایت همه مردم، خانواده‌ها، سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مربوطه بتوانیم در سال 97 به توفیقات خوبی در زمینه کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت‌سواران دست‌یابیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه