English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع رسانه‌های کرمانشاه؛

تدوین بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر برای حل مشکلات بیمه و غذا/ اعتبارات برای بیمه فعالین فرهنگی کشور محدود است

سید عباس صالحی از تدوین بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خبر داد و گفت: معاونت مطبوعاتی جدید در حال تدوین بسته حمایتی جدید اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است.

تدوین بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر برای حل مشکلات بیمه و غذا/ اعتبارات برای بیمه فعالین فرهنگی کشور محدود است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از رسانه‌ها و رفع مشکلات کمبود کاغذ و بیمه خبرنگاران را ازجمله موارد مدنظر در بسته حمایتی جدید عنوان کرد و ابراز داشت: در این راستا در بسته حمایتی تمام روش‌های حمایتی گذشته لحاظ شده و موارد مثبت آن احصاء می‌شود.

وی در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه افزود: اعتبارات ما درزمینهٔ بیمه فعالان فرهنگی محدود است، بااین‌وجود سال گذشته توانستیم 10 هزار نفر فعال فرهنگی جدید را بیمه کنیم و از 19 هزار نفر سال 95 به حدود 30 هزار نفر برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: طی سفرهای استانی، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های توسعه زیرساخت‌های فرهنگی هنری و همچنین حمایت از برنامه‌های فرهنگی هنری شده که در کرمانشاه نیز تفاهم‌نامه‌ 90 میلیارد تومانی با استانداری به امضا رسیده است.

صالحی به مفاد تفاهم‌نامه منعقده با استانداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه چهار محور دارد که یکی‌یکی از آن‌ها ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است و بر این اساس هفت مجتمع فرهنگی هنری در شهرهای استان احداث می‌شود. احداث تالار مرکزی شهر، مرمت مجتمع‌های فرهنگی و هنری و کتابخانه‌های مناطق زلزله‌زده و نیز نوسازی فضاهای فرهنگی نیز در این تفاهم‌نامه دیده‌شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد در سفر به کرمانشاه

سهم امور فرهنگی از اعتبارات کشور کم و محدود است

صالحی با اشاره به کمبود اعتبارات فرهنگی در کشور، گفت: تنها چند درصد اعتبارات کشور صرف امور فرهنگی می‌شود و دراین‌بین سهم کمی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  بابیان اینکه ظرفیت‌های قابل‌توجهی در حوزه صنایع فرهنگی کشور داریم، گفت: اگر به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، باید مسیر حمایت از صنایع فرهنگی را دنبال کنیم و در این مسیر استانداران باید در حوزه اقتصاد فرهنگ فعال شوند و از ظرفیت‌های فرهنگی هنری استفاده کنند.

دست انجمن‌ها را برای جلوگیری از مبتذل شدن موسیقی ایرانی باز بگذاریم

صالحی گفت: باید از مخدوش شدن و مبتذل شدن موسیقی ایرانی محافظت کنیم و در این راستا تقویت موسیقی بومی و محلی کرمانشاه در دستور کار قرار دارد.

وی تقویت برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی، هنری  و رسانه‌ای، تقویت انجمن‌های فرهنگی هنری استان و حمایت از مؤلفان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را از دیگر بخش‌های تفاهم‌نامه 90 میلیارد تومانی حوزه فرهنگی با استانداری کرمانشاه عنوان کرد و افزود: تمام تلاش خود را برای رفع هر چه سریع‌تر مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر بکار خواهیم بست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه