English

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار شد؛

لزوم بهره مندی از بستر دولت الکترونیک در گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار استقرار و بهره مندی از بستر دولت الکترونیک در استان توسط تمامی دستگاه‌ها شد و گفت: مدیران ارشد استان باید با شفاف سازی بیشتر و استقرار زیرساخت مناسب جهت عملیاتی نمودن این امکان اقدام نمایند.

لزوم بهره مندی از بستر دولت الکترونیک در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت الله فلاحتی در دیدار با کارکنان ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، ضمن تشکر و قدردانی از آنان و خصوصا وزیر جوان و خوشفکر این نهاد، اظهار کرد:ایرانیان نزدیک به سه هزار سال قبل از روش‌های گوناگونی، مانند بهره گیری از پرندگان برای ارسال اخبار و اطلاع رسانی استفاده می‌کردند و این اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار ارتقای شاخص‌های حوزه ارتباطی استان و دستیابی به جایگاه بالاتر در سطح کشور شد و افزود: ارتباطات به قدری تنگاتنگ شده و در حال حاضر جایگاه خود را در درون خانه‌ها بدست آورده و به راحتی می‌توان با بهره گیری از این فناوری با تمام نقاط دنیا ارتباط لحظه‌ای برقرار نمود و به تبادل اطلاعات پرداخت.

امام جمعه رشت گفت: باید با تمام توان در این حوزه ورود نموده و از این فضا برای کارآفرینی و تولید کار و اشتغال بهره مند شویم و از این بستر برای ارتباط بیشتر و نزدیکتر با کشورهای دیگر نیز استفاده نماییم.

آیت‌الله فلاحتی خواستار استقرار و بهره مندی از بستر دولت الکترونیک در استان توسط تمامی دستگاه‌ها شد و بیان کرد: مدیران ارشد استان باید با شفاف سازی بیشتر و استقرار زیرساخت مناسب جهت عملیاتی نمودن این امکان در سطح دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان اقدام نمایند.

در ادامه فرزاد توکلی، مدیرکل ICT استان اهم اقدامات و فعالیت‌های حوزه استانی وزارت ICT  و عملکرد دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت در استان شامل پست، زیرساخت، پست بانک و همچنین مخابرات منطقه گیلان را تبیین و سپس در ارتباط با اقدامات به عمل آمده توسط وزارت ارتباطات در خصوص شبکه ملی اطلاعات، فضای مجازی و همچنین حمایت وزارت متبوع از پیام رسان‌های داخلی مواردی را ارائه نمود.

توکلی در خصوص فناوری اطلاعات و حمایت آن از سوی وزارت ارتباطات، همچنین اهتمام به ایجاد زیرساخت‌های لازم در استان اشاره کرد و افزود: فناوری اطلاعات دارای مزایای متعددی می‌باشد؛ هر چند نباید از سوءاستفاده‌های منفی از این حوزه غافل شد و باید با استفاده از پتانسیل موجود در کشور به خصوص بهره گیری از نیروی بومی و متخصص در استان، به تولید محتوای در بستر فناوری اطلاعات و ایجاد اشتغال و توسعه استان اهتمام ورزید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه