English

۵۰ درصد صادرات کالا به عراق از مرز پرویزخان و خسروی انجام می‌شود

فرماندار قصرشیرین گفت: در شرایطی که 50 درصد صادرات کالا به عراق از طریق مرز پرویزخان و خسروی انجام می‌شود متأسفانه ما هنوز از مزایای این مرز بزرگ با زیرساخت‌های بسیار مناسب حتی در حوزه مسافری بهره‌مند نشدیم .

50 درصد صادرات کالا به عراق از مرز پرویزخان و خسروی انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، فرماندار قصرشیرین بابیان اینکه حوزه صادرات کالا و تجارت ما به‌صورت سنتی انجام می‌شود، گفت:صادرات کالا و تجارت ما می‌تواند از طریق بازار عراق به کشورهای سوریه و اردن نیز ادامه‌دار باشد.

وی مسیر ایران به عراق، اردن و سوریه را از طریق مرزهای خسروی و پرویزخان بسیار کوتاه عنوان کرد و گفت: افزایش مراودات اتاق‌های بازرگانی دو کشور, برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات داخلی در مرز شناسایی نیازهای مردم, عراق افزایش کیفیت کالا و  دیدارهای بازرگانان و تجار دو کشور در مرز برای افزایش صادرات کالاها یک ضرورت است.

فرماندار قصرشیرین

آمادگی هر نوع خدمات پزشکی به کشور عراق راداریم

فرامرز اکبری افزود: بیمارستان قصرشیرین با طی رایزن‌های مداوم با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این ظرفیت را دارد که با استقرار پزشکان و کادر درمانی متخصص هر نوع خدمت پزشکی را به بیماران عراقی ارائه دهد.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد:حوزه اقتصادی بسیار بخش بااهمیتی برای کشور محسوب می‌شود و ما مرزهای بسیار طولانی با کشور عراق داریم که متأسفانه درزمینهٔ اقتصادی و تسلط بر بازار عراق نتوانستیم به‌درستی بهره‌مند گردیم.

اکبری افزود:درزمینهٔ توریسم درمانی ما قادر هستیم با توجه به نزدیکی به کشور عراق و کاهش هزینه‌ها برای بیماران عراقی خدمات زیای ارائه دهیم.

مردم اقلیم کردستان عراق خود را ایرانی می‌دانند

وی گفت: مردم اقلیم کردستان عراق خود را ایرانی می‌دانند زیرا پیشینه تاریخی آن‌ها ایرانی است به همین خاطر تمایل زیادی برای توسعه مراودات اقتصادی و تجاری با ما رادارند و می‌طلبد ما با افزایش کیفیت کالاهای صادراتی آن‌ها را رقابت‌پذیر کنیم اما متأسفانه سهم کمی از صادرات به کشور عراق راداریم.

فرماندار قصرشیرین گفت:هیچ فعالیتی برای شناسایی ذائقه مردم عراق و نیازهای آن‌ها که یک کشور مصرف‌کننده هستند نداشتیم .

اکبری ضمن تاکید بر تسهیل قوانین مربوط به صادرات کالا به عراق، تصریح کرد:فاصله قصرشیرین با کشور عراق بسیار کم است و کالای تولید داخلی در این شهر ظرف کمتر از دو ساعت به بازارهای عراق صادر خواهد شد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه