English

استاندار گیلان بیان کرد:

محورهای توسعه در گیلان گردشگری، کشاورزی و تجارت هدفگذاری شده است/حمل و نقل جاده ای استان در وضعیت خوبی قرار دارد

استاندار گیلان در آیین رونمایی و بهره برداری رسمی از لایروب و یدک کش اختصاصی بندر آستارا گفت: محورهای توسعه در گیلان گردشگری، کشاورزی و تجارت هدفگذاری شده که تحقق و تعالی آنها با رشد اقتصادی رابطه ای مستقیم دارد.

محورهای توسعه در گیلان گردشگری، کشاورزی و تجارت هدفگذاری شده است/حمل و نقل جاده ای استان در وضعیت خوبی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در این مراسم که با حضور مدیر عامل و جمعی از اعضای هیئت مدیره سازمان بنادر و دریانوردی کشور، فرماندار و نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی، در محل گمرک شهرستان مرزی بندرآستارا برگزار شد، با ابراز خرسندی از روند توسعه شهرستان آستارا، به ظرفیت های این شهرستان و نقش تعیین کننده آن در رونق اقتصادی کشور اشاره کرد.

در حوزه توسعه حمل و نقل دریایی شهرستان آستارا اقدامات خوبی انجام شد

وی اظهار داشت: در حوزه توسعه حمل و نقل دریایی شهرستان آستارا اقدامات خوبی در دو بخش باری و گردشگری صورت گرفته که به منظور بهبود وضعیت کنونی و حرکت در مسیر توسعه بیش از پیش نیازمند توجه به زیرساخت های موجود در این شهرستان هستیم.

آیین رونمایی از یدک کش در استارا

استاندار گیلان توجه به زیرساخت های نهادی و حقوقی، زیرساخت فیزیکی و همچنین زیرساخت های طبیعی، تاریخی و جغرافیایی را از ملزومات توسعه پایدار شهرستان آستارا قلمداد کرد و افزود: در حوزه ساختار فیزیکی، مساله حمل و نقل یک امر مهم تلقی می شود که از انواع آن می توان به حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی اشاره نمود.

 سالاری با تاکید بر جدیت مسئولان برای اجرایی شدن هرچه بهتر این اهداف، خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل دریایی شاهد اقدامات مطلوبی هستیم و در حوزه ریلی نیز خط آهن آستارا-آستارا و بار انداز این شهرستان می تواند از پیش رانان مهم و موثر توسعه محسوب شود.

وی افزود: اتصال ریلی به دریایی و حمل و نقل ترکیبی نیز از موضوعاتی است که باید مورد بررسی و اجرا قرار گیرد تا شاهد رشد اقتصادی بیشتر با تمرکز بر تعالی جامعه محلی، اشتغال پایدار و افزایش بهره وری داخلی بود.

آیین رونمایی از یدک کش اختصاصی  در استارا

حمل و نقل جاده ای استان در وضعیت خوبی قرار دارد

استاندار گیلان گفت: حمل و نقل جاده ای استان در وضعیت خوبی قرار دارد و روند اجرایی برخی نقاط که نیازمند تعریض بوده با سرعت درحال انجام است.

 سالاری با بیان اینکه به موازات توسعه بنادر و رونق صادرات، ترافیک جاده ای هم افزایش می یابد، بر لزوم بهبود شبکه های حمل و نقل با همت مسئولان تاکید کرد.

وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و توسعه فعالیت های آن را نیازمند تقویت زیرساخت های نهادی و حقوقی خواند و افزود: برای فعالیت هایی که منجر به صادرات مجدد و افزایش حجم مبادلات می شود معافیت مالیاتی و گمرکی تعیین می شود که در واقع اقدامی حمایتی و تشویقی است تا خدمات سهولت یابد و بروکراسی اداری به حداقل ممکن کاهش یابد.

آیین رونمایی- از یدک کش اختصاصی  در استارا

استاندار گیلان تصریح کرد: برای اینکه دوگانگی و رقابتی تضعیف کننده ایجاد نشود، باید این منطقه ویژه اقتصادی را با بارانداز ریلی الحاق کنیم زیرا موضوعیت کار هر دو، جابجایی کالا است.

سالاری با بیان اینکه اگر رقابت تعریف شده ای را دنبال نکنیم دچار خلل خواهیم شد، ادغام و تلفیق حمل و نقل ریلی و دریایی را یک مزیت تجاری و گردشگری دانست.

این مقام مسئول به ابعاد جغرافیایی و طبیعی آستارا اشاره کرد و افزود: این شهرستان مرزی محل ترانزیت به غرب جمهوری اسلامی ایران است که می تواند رونق و اشتغال خوبی را به همراه آورد؛ از این رو باید تلاش شود تا علاوه بر مزیت های سرمایه گذاری و رشد فعالیت های اقتصادی، نسبت به فعالیت هایی در زمینه فراهم آوردن ارزش افزوده، اشتغال پایدار، برندسازی و ... اقدام کنیم تا این مکان صرفا گذرگاهی برای عبور نباشد.

پیشینه و فرهنگ مردم آستارا را سراسر افتخار است

استاندار گیلان پیشینه و فرهنگ مردم آستارا را سراسر افتخار خواند و بیان داشت: در کنار شعور و شخصیت اصیل مردمان این خطه، سابقه تجارت و مراودات اقتصادی در آستارا می تواند به تنهایی توسعه متوازن را رقم زند.

سالاری

سالاری گفت: محورهای توسعه در گیلان گردشگری، کشاورزی و تجارت هدفگذاری شده که تحقق و تعالی آنها با رشد اقتصادی رابطه ای مستقیم دارد.

لزوم تقویت زیرساختهای حمل و نقلی در بخش ریلی و دریایی

وی با تاکید بر لزوم تقویت زیرساختهای حمل و نقلی در بخش ریلی و دریایی، تحقق این مهم را موجب رونق گردشگری و افزایش شمار گردشگران ورودی خواند و تصریح کرد: رونق صادرات و تقویت معاملات صنعت کشاورزی گیلان را متحول و زمینه صادرات اقلام تولیدی کشاورزان را فراهم می آورد.

لزوم هم افزایی و همت مسئولان برای آبادانی ایران اسلامی

استاندار گیلان در پایان بر لزوم هم افزایی و همت مسئولان برای آبادانی ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: دریای خزر سرمایه ملی است و باید تمامی افراد جامعه به ویژه ساحل نشینان که بیشتر از سایر افراد متحمل برخی مشکلات حوزه دریایی همچون آلودگی ها و ترافیک جاده ای می شوند، از مواهب آن بهره مند شوند.

گفتنی است در پایان این مراسم، چند پروژه دریایی و بندری شهرستان افتتاح شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی