English

سال گذشته صادرات از مرزهای خسروی و پرویزخان نصف شد

فرماندار قصرشیرین گفت: بسته بودن 79 روزه مرزهای خسروی و پرویزخان به دلیل شرایط داخلی عراق و کشمکش‌های اقلیم کردستان با دولت مرکزی، باعث نصف شدن میزان صادرات سال 96 در مقایسه با مدت مشابه سال 95 شد.

سال گذشته صادرات از مرزهای خسروی و پرویزخان نصف شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، فرامرز اکبری در خصوص میزان صادرات در مرزهای خسروی و پرویزخان در سال 96 ابراز داشت: مرزهای خسروی و پرویزخان به‌عنوان شاه‌راه‌های اصلی ترانزیتی کرمانشاه در سال گذشته توانست 700 میلیون دلار کالا را به عراق صادر کند.

وی تصریح کرد: این میزان صادرات در سال 95 یک میلیارد و 28 میلیون دلار کالا به ارزش وزنی سه میلیون و 255 هزار تن بود.

فرماندار قصرشیرین از دلایل افت صادرات کالا در سال 96 در مقایسه با مدت مشابه سال 95 را بروز شرایط داخلی عراق و کشمکش‌های اقلیم کردستان با دولت مرکزی این کشور و بسته بودن مرز رسمی پرویزخان به مدت 79 روز بیان کرد.

خروج 168 هزار کامیون صادراتی از مرزهای خسروی و پرویزخان

خروج 168 هزار کامیون صادراتی از مرزهای خسروی و پرویزخان

فرماندار قصرشیرین از خروج 168 هزار کامیون صادراتی از مرزهای خسروی و پرویزخان به ارزش 700 میلیون دلار به کشور عراق در سال گذشته خبر داد.

اکبری با اعلام خبر خروج 168 هزار کامیون صادراتی از مرزهای خسروی و پرویزخان در قصرشیرین، ابراز داشت: این میزان کالای صادراتی خارج‌شده از مرزهای خسروی و پرویزخان با وزن 2 میلیون و 900 هزار تن شامل سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولرآبی، گوجه‌فرنگی و رب گوجه، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره‌بار و... بوده است.

وی در خصوص تفکیک صادراتی در مرزهای خسروی و پرویزخان اظهار داشت: از مجموع کالاهای صادرشده 2 میلیون و 512 هزار تن به ارزش 613 میلیون و 940 هزار دلار از مرز رسمی پرویزخان و 388 هزار تن کالا به ارزش 86 میلیون و 60 هزار دلار از مرز رسمی خسروی با استفاده از 168 هزار دستگاه کامیون از مرزهای خسروی و پرویزخان در قصرشیرین انجام‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه