English

ظهر امروز؛

نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و روسیه برگزار شد

ظهر امروز، با حضور هیات روسی در لرستان، نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و روسیه برگزار شد.

نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و روسیه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان؛ ظهر امروز با حضور هیات بازرگانی کشور روسیه در لرستان، نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و روسیه برگزار شد.

در این نشست، رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در مسکو، گفت: ۷۰ درصد از صادرات ایران به روسیه را مواد غذایی تشکیل می‌دهد در حالی که تنوع صادرات مشهود نیست و کالاهای باارزش افزوده بالا را در لیست صادرات نمی‌بینیم.

برای تجارت با روسیه باید از مشاوره بهره برد

فرهاد پرند ادامه داد: برای تجارت با روسیه باید از مشاوران سازمان توسعه تجارت استفاده کرد و از سایر موضوعات اطلاعات و مشورت‌های لازم را کسب کرد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران که در اتاق بازرگانی لرستان سخن می‌گفت، تاکید کرد: یکی از شهرهایی که ظرفیت بالایی دارد مسکو است چرا که ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور در مسکو اتفاق می‌افتد و ۴۳ کل واردات روسیه توسط این شهر است.

وی ادامه داد: در حوزه تجاری، می‌توان در نمایشگاه‌های تخصصی و هیئت‌های تجاری شرکت کرده و از روابط سیاسی استفاده کرد.

مشکل صادرات به روسیه، هزینه حمل و نقل و قیمت تمام شده است

پرند، تصریح کرد: از مهم‌ترین مسائل و مشکلات صادرات به روسیه می‌توان به بالا بودن قیمت تمام‌شده، بالا بودن هزینه حمل‌ونقل است که دولت باید ۴۰ درصد از ابن هزینه را تقبل کند، عدم وجود مراکز عرضه مستقیم کالا در مسکو و سایر مناطق روسیه، عدم فرهنگ مشارکت در کار گروهی و تشکیل هلدینگ های صادراتی و برندسازی، رقابت منفی در بازار هدف در یکدیگر و عدم حضور میدانی و توجه به تحقیقات بازار و بازاریابی دانست.

فرهاد پرند

وی در ادامه با اشاره به وضعیت صادرات ماهی و آبزیان به کشور روسیه، اظهار داشت: ایران در جایگاه 26 ام صادرات ماهی و آبزیان به روسیه قرار دارد و شاهد سهم یک میلیون و 879 میلیون هزار دلاری صادرات آبزیان ایران به روسیه هستیم.

رایزن بازرگانی ایران در روسیه، افزود: در حوزه صادرات گوجه فرنگی نیز ایران در سال 2017 حدود 9 میلیون و 859 هزار دلار محصول به روسیه صادر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه