English

استاد دانشگاه ناحیه برگن نروژ در دیدار با رئیس شورای شهر رشت مطرح کرد؛

توسعه شهری در زمین های کشاورزی باعث تاسف است

استاد دانشگاه و مشاور ارشد سابق بخش عمومی ناحیه برگن نروژ ، شالیزارهای برنج اطراف رشت و روستاهای گیلان را یک فرصت استثنایی در حوزه گردشگری کشاورزی توصیف کرد و افزود: توسعه شهری در زمین های کشاورزی باعث تاسف است و مدیریت شهری نباید اجازه ساخت و سازی در زمینهای کشاورزی دهد.

توسعه شهری در زمین های کشاورزی باعث تاسف است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، تراژه ایندرهاگ، استاد دانشگاه و مشاور ارشد سابق بخش عمومی ناحیه برگن نروژ و مارتین عضو سفارت سفارتخانه نروژ در تهران با رئیس شورای شهر رشت دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار به جهت درخواست همکاری و رفع موانع در راستای ایجاد یک رستوران بین المللی در رشت بود.

مشاور ارشد سابق بخش عمومی ناحیه برگن نروژ در این دیدار گفت: طی روز گذشته که وارد گیلان شدیم، از ماسوله و بازار رشت دیدار داشتیم و آنچه برای ما جالب توجه بود، بازار رشت و نحوه داد و ستد محصولات غذایی ارگانیک توسط مردم بود. در نروژ مردم خریدهای مارکتینگ دارند و خرید محصولات ارگانیک آن هم در یک روابط اقتصادی صمیمانه بستر خوبی برای ایجاد تفاهم نامه های حوزه رستوران داری در سطح بین المللی است.

ترافیک شدید رشت را عامل مهم بازدارنده در حوزه گردشگری

تراژه ایندرهاگ، ترافیک شدید رشت را عامل مهم بازدارنده در حوزه گردشگری توصیف کرد و افزود: ترافیک رشت همانند تهران بقرنج شده و همین باعث می شود، گردشگر با یک بار اتلاف وقت در ترافیک، دیگر رشت را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نکند.

شالیزارهای برنج اطراف رشت یک فرصت استثنایی در حوزه گردشگری کشاورزی

وی شالیزارهای برنج اطراف رشت و روستاهای گیلان را یک فرصت استثنایی در حوزه گردشگری کشاورزی توصیف کرد و افزود: توسعه شهری در زمین های کشاورزی باعث تاسف است و مدیریت شهری نباید اجازه ساخت و سازی در زمینهای کشاورزی دهد.

استاد دانشگاه برگن نروژ با رئیس شورای شهر رشت

هرسال جشنواره پنیر محلی در برگن برگزار می شود

ایندرهاگ به عنوان شهر خلاق خوراک شهر برگن و یکی دیگر از شهرهای نروژ اشاره کرد و تصریح کرد: داشتن جشنواره های بین المللی در حوزه خوراک، موجب توجه رسانه ها و افزایش گردشگران بین المللی به شهرهای دارای عنوان شهر خلاق خوراک می شود. و در همین راستا، در نروژ هرسال جشنواره پنیر محلی در برگن برگزار می شود.

وی از سازندگان پنیر ارگانیک گیلان نیز خواست که در این جشنواره شرکت نمایند.

دیداراستاد- دانشگاه   برگن نروژ  نروژ با رئیس شورای شهر رشت

اقلیم گیلان فرصتی است که محصولات کشاورزی متنوع در آن تولید می شود

رئیس شورای شهر رشت، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: اقلیم گیلان فرصتی است که محصولات کشاورزی متنوع در آن تولید می شود و همین امر در بر فرهنگ غذایی مردم این ناحیه تاثیر گذاشته است.

امیر حسین علوی به پیشینه مدنیت رشت اشاره نمود و ابراز کرد: رشت از قدیم دروازه اروپا لقب گرفته و همین عنوان پتانسیلی است تا بستر ایجاد رستوران های بین المللی با توجه به ذایقه تنوع طلبی مردم رشت در حوزه خوراک، را ایجاد نماییم.

وی ابراز امیدواری کرد ارتباطات دوسویه میان دو شهری که هر دو عنوان شهر خلاق خوراک را دارند، گسترش یابد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه