English

بمناسبت روز ملی ایمنی و حمل و نقل؛

زباله های رها شده در حریم جاده بندرعباس_میناب پاکسازی و جمع آوری شد

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای گفت: به منظور حفظ محیط زیست بمناست روز ملی ایمنی و حمل و نقل طی اقدامی هماهنگ شده به منظور پاکسازی جاده ها و حاشیه راهها از زباله و زیبا سازی حریم راه توسط راهداران انجام گردید که بیش از یک تن زباله و لاستیک های ضایعاتی خودروها و.... جمع آوری و معدوم شد.

زباله های رها شده در حریم جاده بندرعباس_میناب پاکسازی و جمع آوری شد
 به گزارش خبرگزاری موج، بمناسبت  7 اردیبهشت روز ملی ایمنی و حمل و نقل، روز بدون حادثه رانندگی این مهم در راستای ارتقای سطح آموزش فرهنگ ترافیک و ایمنی عبور و مرور و تلاش در جذب حداکثری مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست جاده‌ای و با توجه به اهمیت پیشگیری از وقوع تصادفات و ارائه راهکارهای کاهشی در تلفات ناشی از تصادفات جاده ای ، زباله های رها شده در سطح حریم راه و جاده های استان، طی برنامه‌ای از پیش تعیین شده جمع آوری و پاکسازی شد.
داریوش باقر جوان گفت: به منظور حفظ محیط زیست و صیانت و نگهداری از آن برای آیندگان و همچنین زیباسازی محورهای مواصلاتی استان، این اداره کل بمناسبت روز ملی ایمنی و حمل و نقل ، روز بدون حادثه رانندگی  در اقدامی نسبت به جمع آوری و پاکسازی زباله های رها شده در میدان وروی شهربندرعباس به سمت دوراهی میناب توسط اقدام نمود.
 
وی گفت: این عملیات طی اقدامی هماهنگ شده به منظور پاکسازی جاده ها و حاشیه راهها از زباله و زیبا سازی حریم راه توسط راهداران انجام گردید که بیش از یک تن زباله و لاستیک های ضایعاتی خودروها و....  جمع  آوری  و  معدوم  شد.
 
باقر جوان افزود:  این زباله ها که توسط عده معدودی از رانندگان ، مسافرین و گردشگران در طبیعت کنار محورها و داخل دهانه پلها رها شده است علاوه بر از بین بردن محیط زیست، منظره ناخوش آیندی را در محورهای مواصلاتی ایجاد می نمایند.
شایان ذکر است: این  عملیات با همت و تلاش بیش از 50 نفر از راهداران به مناسبت فرارسیدن  7 اردیبهشت روز ملی ایمنی و حمل و نقل ، روز بدون حادثه رانندگی انجام گردید

کاشت نهال در حریم راه بندرعباس بمناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل

 
وی گفت: بمناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل کاشت  200اصله نهال بومی در حریم و جزیره میانی محور بندرعباس تا روستای باغو توسط راهداران صورت گرفت.
 
باقرجوان گفت : مسیرهای ارتباطی عامل بسیار مهم در رشد اقتصادی ,اجتماعی و فرهنگی و سیاسی هر منطقه محسوب می شوند و وجود جاذبه های طبیعی در صورت طراحی مناسب در جاده ها می تواند عامل موثری در جهت ایمنی باشد زیبایی جاده ای با رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران تاثیر قابل ملاحظه ای بر کاهش وقوع تصادف و خسارات ناشی از آن می گذارد.
باقر جوان یادآور شد : از این رو این اداره کل در راستای برنامه های خود و با حضور 45 نفر از راهداران طرح کاشت نهال در حاشیه و جزیره میانی راهها را به مناسبت روز ملی ایمن حمل و نقل مصادف با 7 اردیبهشت در سطح جاده های استان  به اجرا گذاشت و با توجه به نقش درختان در تمیزی هوا و کاهش آلودگی از مردم جهت حفظ و حراست از نهال های کاشته شده توسط راهداران زحمتکش،طلب یاری نمود.
 
باقر جوان با اشاره وی همچنین خاطر نشان نمود با به ثمر رسیدن نهال های کاشته شده شاهد خلق جلوه های زیبای طبیعی در جاده ها باشیم و از تردد در آن لذت ببریم.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان افزود : با هماهنگی بعمل آمده 200 اصله نهال در حاشیه و جزیره میانی محور میدان ورودی بندرعباس تا روستای باغو (به طول 9 کیلومتر ) کاشته شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی