English

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

بحران های روانی در مناطق زلزله کرمانشاه کمتر از روال جهانی بود

قادری گفت: در بحران‌های مشابه سیل و زلزله در کل جهان و کشور شیوع اختلالاتی که منجر به خودکشی می‌شود سه درصد است که این آمار در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه نسبت به بحران‌های مشابه بسیار کمتر بوده است.

بحران های روانی در مناطق زلزله کرمانشاه کمتر از روال جهانی بود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، امید قادری از هفته نخست زلزله در برخی از مناطق استان، 106 روانشناس در قابل تیم های روانشناسی در منطقه حضور یافتند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده از سوی روانشناسان حاضر در مناطق زلزله‌زده حدود 75 هزار و 300 نفر غربالگری شدند و به مراحل بعدی معرفی شدند.

قادری با بیان اینکه بحران ناشی از زلزله در این مناطق بسیار کمتر از روال جهانی آن بوده است گفت: در بحران‌های مشابه سیل و زلزله در کل جهان و کشور شیوع اختلالاتی که منجر به خودکشی می‌شود سه درصد است که این آمار در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در این حادثه نسبت به بحران‌های مشابه بسیار کمتر بوده است.

 وی از اختصاص 800 میلیون تومان انجام مداخلات روانی خبر داد و اظهار کرد: روند بازسازی 1848 واحد از منازل تخریب شده مددجویان در حال پیگیری است و مشکلات موجود در این خصوص کُندی آواربرداری، تغییر کاربری و مشکلات زمین است.

قادری افزود: بهزیستی برای بازسازی هر واحد تخریب شده 10 میلیون تومان کمک بلاعوض علاوه بر تسهیلات برای تکمیل واحدها پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به تفاهم نامه بهزیستی با بسیج سازندگی، گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با بسیج سازندگی داشتیم مقرر شد 321 واحد از منازل تخریبی مددجویان تحت پوشش بهزیستی روستایی توسط بسیج سازندگی ساخته و به خانواده‌ها تحویل داده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه