English

استاندار کرمانشاه:

ساکنین روستاهای مناطق زلزله‌زده پایان شهریور صاحب‌خانه می‌شوند

هوشنگ بازوند درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده گفت: در روستاها اسکلت‌های فلزی به‌سرعت در حال بالا رفتن است و تا پایان شهریور 12 هزار خانه روستایی بازسازی و تحویل می‌شود.

ساکنین روستاهای مناطق زلزله‌زده پایان شهریور صاحب‌خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه همچنین مهم‌ترین نکته در انجام بازسازی‌ مناطق زلزله‌زده را اجرای طرح تفضیلی شهر دانست و عنوان کرد: به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهیم بازسازی منازل و یا واحدهای صنفی مناطق زلزله‌زده در خارج از طرح تفضیلی شهرها باشد.

وی در کارگروه ستاد تسهیلات استان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص منابع در نظر گرفته‌شده از سوی دولت برای کمک به زلزله‌زدگان اظهار داشت: 5392 میلیارد تومان منابع در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض در نظر گرفته‌شده که اقدام بی‌نظیر نسبت به سایر زلزله‌های کشور بود که از این میزان اعتبار 2700 میلیارد تومان آن در بخش مسکن و نزدیک به 880 میلیارد تومان آن نیز کمک بلاعوض بود.

نشست استانداری کرمانشاه

پرداخت تسهیلات مناطق زلزله‌زده گرفتار در گره کور بروکراسی بانکی

به گفته استاندار کرمانشاه، 600 میلیارد تومان تسهیلات نیز از صندوق توسعه ملی در دو بخش 400 میلیارد تومان بخش صنعت و 200 میلیارد تومان بخش کشاورزی در نظر گرفته‌شده که قرار است معادل همین مبلغ را نیز بانک‌ها بیاورند.

بازوند اظهار کرد: اگرچه در پرداخت تسهیلات بخش مسکن کار روی غلتک افتاده، اما در پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغال و صنعت روند مناسبی نداریم و پرداخت تسهیلات به دلیل قرار گرفتن در برخی بروکراسی‌های بین بانک‌ها به‌کندی پیش می‌رود.

مناطق زلزله زده کرمانشاه

شرایط زلزله‌زدگان سخت است اما زندگی عادی جاری است

استاندار کرمانشاه گفت: اکنون باگذشت چند ماه از زلزله اگرچه مردم شرایط سختی دارند، اما زندگی عادی در جریان است و با نزدیک شدن فصل گرما نیاز جدی به تأمین وسایل سرمایشی برای کانکس‌ها داریم که قرار است تولید داخل کشور و کولرآبی متحرک باشد.

وی بابیان اینکه به دلیل پس‌لرزه‌های متعددی که در این مناطق داشتیم هیچ‌چیز به‌خوبی کانکس امنیت مردم را برای اسکان موقت تأمین نمی‌کرد، افزود: برای تأمین کانکس نیز حدود 18 هزار کانکس با همکاری قرارگاه خاتم، بنیاد مسکن و ارتش تأمین شد که کانکس‌های قرارگاه خاتم و ارتش باقیمت هر دستگاه 7.8 میلیون تومان تمام شد و حدود 3500 کانکس نیز مردم و خیرین اهدا کردند.

بازوند از اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به وعده‌های خود برای کمک به مناطق زلزله‌زده عمل‌نکرده هم گلایه کرد و ادامه داد: قرار بود چهار هزار تن آهن، 10 هزار تن سیمان، 50 هزار مترمربع سرامیک و کاشی و شیشه موردنیاز تأمین شود که هنوز کاری در این خصوص ندیده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه