English

معاون وزیر صنعت در کرمانشاه؛

رفتارهای اجتماعی عامل جهش قیمت دلار بود

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جهش یک‌باره قیمت دلار در کشور نه یک معضل اقتصادی بلکه به دلیل یک رفتار اجتماعی ایجاد شد و دولت توانست برای حل آن به‌سرعت وارد عمل شود.

رفتارهای اجتماعی عامل جهش قیمت دلار بود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، حسن یونس سینکی در خصوص بالا رفتن قیمت دلار در کشور ابراز داشت: گران شدن ناگهانی و بالا رفتن قیمت دلار از 3700 تومان به 6 هزار تومان نه یک معضل اقتصادی بلکه به دلیل رفتارهای اجتماعی ایجاد شد.

معاون وزیر صنعت در جلسه ستاد تسهیل استان کرمانشاه اظهار کرد: هیچ عامل اقتصادی مهم کشوری نداشتیم که بخواهد باعث بالا رفتن قیمت دلار شود و درواقع تراز ارزی در اقتصاد ملی کشور مثبت بود و نه مشکلی در درآمد ارزی داشتیم و نه در هزینه و نیاز ارزی اما با بروز مشکل گران شدن دلار دولت برای حل موضوع ارز پای‌کار آمد تا مسئله را حل کند.

نشست استانداری کرمانشاه

مشکلات ناشی از زلزله را به معضلات اجتماعی تبدیل نکنیم

وی بابیان این مطلب که نباید اجازه دهیم مسائل ناشی از زلزله تبدیل به مشکلات اجتماعی شود، اعلام داشت: مهم‌ترین مشکل موجود در مناطق زلزله‌زده، نزدیک شدن فصل گرما و سختی زندگی در کانکس‌هاست و همه باید برای تأمین کولر موردنیاز پای‌کار بیایند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام پیگیری تفاهم‌نامه‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت و استانداری کرمانشاه برای کمک به زلزله‌زدگان و خصوصاً تأمین مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: تأمین و توزیع کالاهای موردنیاز زلزله‌زدگان با نظر استاندار انجام خواهد شد تا چندگانگی در تصمیم‌گیری رخ ندهد.

وی خاطرنشان ساخت: رفتار و شیوه‌های معمول برای شرایط بحرانی واحدهای زلزله‌زده نتیجه نمی‌دهد و تصمیماتی که برای کمک به واحدهای آسیب‌دیده گرفته می‌شود باید با رویکرد این بحران اقتصاد و اجتماعی باشد و دراین‌بین نباید از نیازهای اساسی صنعت‌کاران و واحدهای تولیدی آسیب‌دیده نیز غافل بشویم.

سینکی تصریح کرد: به‌منظور رفع هر چه سریع‌تر مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مناطق زلزله‌زده، تمام مشکلاتی که پیش روی پرداخت تسهیلات وجود دارد، مشخص و برای بررسی و اصلاح به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام گردد و از طرفی با دامن زدن به بروز اخبار و شایعاتی همچون گرانی و کمیابی دلار، راه را برای سوءاستفاده کنندگان هموار نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه