English

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی:

توان تجهیزاتی بندر شهید رجایی افزایش پیدا می کند

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امیدواریم تا پایان نیمه اول سال جاری تجهیزات موردنیاز بندر شهید رجایی تحویل داده شود تا توان تجهیزاتی این بندر افزایش پیدا کند.

توان تجهیزاتی بندر شهید رجایی افزایش پیدا می کند

به گزارش خبرگزاری موج؛ محمدرضا اله یار درباره مهم‌ترین طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای که در سال ۹۶ انجام‌شده است افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری دو دستاورد مهم را در حوزه مهندسی عمران و طرح‌های توسعه‌ای داشت. یک افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و دیگری کلنگ زنی فاز سه طرح توسعه تکمیلی بندر شهید رجایی بود. همچنین تمرکز ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های ریلی  و تعمیرات ریلی در بندر شهید رجایی داشته‌ایم.

 وی در مورد ایجاد خطوط ریلی در بنادر کشور، اذعان داشت: در بندر شهید رجایی حدود ۵۴ کیلومتر ریل  و در بندر امام دو برابر آن خط ریلی وجود دارد. از طرفی در بندر امیرآباد و در ارتباط با اسکله‌های ریلی در سال گذشته تصمیم‌گیری‌های صورت گرفت که امیدواریم فعالیت‌های مربوط به آن تکمیل و نهایی شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تعمیرات، نگهداری و مهم شمردن آن بیش از گذشته در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرارگرفته است، تصریح کرد: ما حتی به نگهداری قبل از تعمیرات احتیاج داریم و باید در این بخش  تحت یک نظام هدفمند حرکت کرد. در حوزه‌ مربوط به ساخت‌وسازها نیز، موج‌شکن‌های مردمی و کوچک چندمنظوره ساخته شد که تقریباً تا پایان سال ۹۶ عمده این موج‌شکن‌ها تحویل داده شد و به بهره‌برداری رسید.

اله یار گفت: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تجهیزاتی کشور در سال ۹۶ ورود ١٢ دستگاه جرثقیل دروازه‌ای یا «گنتری کرین» بود که با توجه به فضای به وجود آمده در پسا برجام انجام و در سال گذشته با شتاب بیشتری به کشور وارد شد. در حال حاضر تعداد چهار دستگاه از تجهیزات یادشده در اسکله بندر شهید رجایی واقع‌شده و مونتاژ مابقی در دستور کار قرارگرفته است.

وی ادامه داد: در راستای تأمین تجهیزات، ۱۵ دستگاه «ترانس تینر» توسط تولیدکنندگان داخلی مدنظر قرارگرفته و خوشبختانه مشکلات و موانع قراردادی آن حل‌وفصل شده است. امیدواریم تا پایان نیمه اول سال جاری این تجهیزات تحویل بندر شهید رجایی شود تا توان تجهیزاتی این بندر افزایش پیدا کند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از دیگر رخدادهای حوزه تجهیزات در سال ۹۶ خارج‌سازی مغروقه‌ها و پاک‌سازی مسیر تردد کشتی‌ها به جهت ایمن‌سازی بود، خاطرنشان کرد: چندین شناور بزرگ در آب‌های اروند و خور موسی از آب بیرون آمد و مسیر مربوطه پاک‌سازی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه