English

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد:

بیش از ۳۷ هزار بازرسی در حوزه بهداشت به عمل آمده است/۸۰ واحد متخلف پلمپ شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا کنون، در حوزه بهداشت، بیش از 37 هزار بازرسی به عمل آمده است

بیش از 37 هزار بازرسی در حوزه بهداشت به عمل آمده است/80 واحد متخلف پلمپ شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، همزمان با دور دوم تعطیلات نوروزی، و در راستای بهبود خدمت رسانی به مراجعین به ویژه مسافران، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رییس ستاد طرح سلامت نوروزی استان به همراه جمعی از مسوولان دانشگاه، ضمن بازدید از پایگاه اورژانس 115 و کلینیک ها ی تخصصی، میزان آمادگی این مراکز را جهت ارایه خدمت رسانی  به مراجعین مورد بررسی قرار دادند.

شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این بازدید، با بیان این که ستاد طرح سلامت نوروزی از 15 اسفندماه در گیلان راه اندازی شده است، گفت: از زمان اجرای این طرح، بهبود خدمت رسانی به مردم در 3 حوزه بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی،  در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان، قرار گرفت.

بیش از 2 هزار اخطار برای مراکزی که بهداشت را رعایت نکرده بودند

وی تصریح کرد: در این راستا از آغاز طرح سلامت نوروزی تا کنون، در حوزه بهداشت، بیش از 37 هزار بازرسی به عمل آمده است و طی این بازرسی ها 80 واحد متخلف پلمپ، ۵۵۲ واحد متخلف به مراکز قضایی معرفی و بیش از 2 هزار اخطار برای مراکزی که بهداشت را رعایت نکرده بودند، صادر شده است.

مراجعه بیش از 60 هزار نفر به مراکز اورژانس گیلان

 یوسف زاده، افزود: در حوزه درمان نیز، از آغاز نوروز (29 اسفندماه) تا کنون، بیش از 60 هزار نفر به مراکز اورژانس گیلان مراجعه کردند و حدود ده هزار نفر آنها در مراکز درمانی بستری شدند. در این زمینه، تا کنون حدود هزار عمل جراحی اورژانس و بیش از 450 عمل جراحی الکتیو و 21 مورد احیای قلبی ریوی موفق، به انجام رسیده است.

بررسی خدمت رسانی مراکز درمانی در ایام نوروز

راه اندازی 23 پایگاه سلامت نوروزی در گیلان و استقرار 63 پایگاه اورژانس 115 در استان

وی با اشاره به راه اندازی 23 پایگاه سلامت نوروزی در گیلان و استقرار 63 پایگاه اورژانس 115 در استان، خاطرنشان کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی بیش از 4 هزار و 800 ماموریت توسط پرسنل فوریت های پزشکی گیلان به انجام رسیده است که از این تعداد 1305 موردآن مربوط به حوادث ترافیکی بوده است. در این خصوص، حدود 2 هزار و 400 نفر از خدمت گیرندگان به مراکز درمانی استان، منتقل شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: همچنین  ۱۸۴ داروخانه در گیلان پاسخ گوی نیاز های دارویی مردم در ایام نوروز است.

وی، ضمن تشکر از همه پرسنل حوزه سلامت که در ایام نوروز در مراکز اورژانس و مراکز بهداشتی و درمانی مشغول به ارایه خدمت رسانی می باشند، از تلاش شبانه روزی و بی وقفه آنها تقدیر کرد.

گفتنی است؛ در این بازدید، معاونان درمان، توسعه مدیریت و منابع و اجتماعی و مدیران پرستاری، حراست، درمان، نظارت و بیمه سلامت حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه