English

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

اجتماعی شدن سلامت، نیازمند یک بسیج همگانی است/مجمع سلامت در همه شهرستان های گیلان تشکیل می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجتماعی شدن مقوله سلامت، نیازمند یک بسیج همگانی است و نیازمند آگاهی مردم با موضوع خود مراقبتی و اهمیت آن در پیشگیری و ابتلا از بیماری هاست.

اجتماعی شدن سلامت، نیازمند یک بسیج همگانی است/مجمع سلامت در همه شهرستان های گیلان تشکیل می شود

به گزارش خبرگزطاری موج از گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک اجتماعی شدن سلامت در جامعه را به عنوان یکی از طرح های ارتقای اطلاعات و دانش عمومی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان گیلان در سال ۹۷ برشمرد و بیان کرد: استقرار این مهم با همکاری مسولان استانی و شهرستانی در قالب مجمع سلامت استانی و شهرستانی و در راستای خدمت به مردم، اجرایی می شود.

تشکیل کانون های سلامت محله به عنوان یکی از طرح های جامعه محور کردن سلامت

یوسف زاده چابک گفت:  تشکیل کانون های سلامت محله به عنوان یکی از طرح های جامعه محور کردن مقوله سلامت در زمینه افزایش سطح سواد جامعه و دغدغه مند کردن خانواده ها پیرامون پیگیری سلامتی خودشان است.

وی، خاطر نشان کرد: همان گونه که در روستاها، خانه های بهداشت با بررسی های دوره ای و منظم در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها، علی الخصوص بیماری های غیر واگیر فعال هستند، در شهر ها هم کانون های سلامت در محلات می توانند در این مسیر، نقش آفرینی ویژه و حائز اهمیتی داشته باشند.

اجتماعی شدن مقوله سلامت، نیازمند یک بسیج همگانی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اجتماعی شدن مقوله سلامت، نیازمند یک بسیج همگانی و نیازمند آگاهی مردم با موضوع خود مراقبتی و اهمیت آن در پیشگیری و ابتلا از بیماری هاست.

یوسف زاده گفت: در این زمینه با مسوولان استانی، رای زنی های لازم انجام و نشست های متعدد برگزار شده است و خوشبختانه دغدغه سلامت و حمایت برای اجرای این طرح در استان وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر، با حمایت مسوولان شهرستان آستارا، نخستین مجمع سلامت گیلان جهت جلب مشارکت سازماندهی شده تمام آحاد مردم برای ارتقای سلامت، در آستارا تشکیل شده است.

 یوسف زاده خار نشان کرد: امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به منظور، ارتقای همه جانبه سلامت در خانواده ها و محلات، به دنبال جذب مشارکت موثر و کارآمد مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه