English

فرمانده انتظامی استان فارس:

پلیس فارس با حادثه سازان جاده ای به شدت برخورد می کند

فرمانده انتظامی استان فارس هشدار داد: پلیس فارس با متخلفان حادثه ساز و تخلفاتی که جان مردم را به خطر می اندازد برخورد جدی می کند و هیچ گونه اغماضی در این موارد نخواهد داشت.

پلیس فارس با حادثه سازان جاده ای به شدت برخورد می کند

به گزارش  خبرگزاری موج از شیراز، احمدعلی گودرزی ظهر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 32 درصدی تلفات جاده ای و 52 درصدی صدمات جرحی جاده ای در روزهای منتهی به پایان سال قبل و روزهای ابتدایی سال جدید، تأکید کرد: طبق آخرین آمار علت 32 درصد تصادفاتی که اتفاق افتاده عدم توجه به جلو و 28 درصد نیز به دلیل سرعت غیر مطمئنه می باشد به همین دلیل پلیس فارس با متخلفان حادثه ساز و تخلفاتی که جان مردم را به خطر می اندازد برخورد جدی می کند و هیچ گونه اغماضی در این موارد نخواهد داشت.

وی افزود: سرعت متناسب در فارس 88.6 کیلومتر در ساعت است که تاکنون خودروهایی که سرعت غیرمجاز داشته اند توسط پلیس فارس توقیف شده اند و شهروندان عزیز لازم است در رعایت نکات ایمنی بکوشند و سرعت مطمئنه را رعایت نمایند.

روزانه یک میلیون مسافر به شیراز سفر می کنند

گودرزی اعلام داشت: تاکنون یک میلیون مسافر به صورت روزانه وارد استان شده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد و تعداد مسافرت به خارج از استان نسبت به مدت مشابه در سال قبل نیز 3 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فارس اظهار داشت: ساعت اوج تردد خودروها در فارس از ساعت 14 الی 18 است؛ که مردم عزیز برای سهولت در تردد خود می توانند نسبت به این آمار برنامه ریزی نمایند.

کشف یک تن و 700 کیلوگرم مواد مخدر طی 24 ساعت گذشته 

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به کشف یک تن و 700 کیلوگرمی مواد مخدر طی 24 ساعت گذشته در شیراز اشاره کرد و افزود: در این عملیات 31 قاچاقچی دستگیر و 13 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف و یک قبضه سلاح جنگی کشف و ضبط شد.

گودرزی همچنین با بیان اینکه 50کیلوگرم مواد مخدر در خانه ای واقع در زمین های منابع طبیعی دروازه قرآن در یک ساعت گذشته کشف شد، اظهار داشت: فردی که مواد مخدر در منزل خود نگهداری می کرد؛ دستگاه همزن، فر برای مذاب و گرم کردن مواد و دستگاه چرخ خیاطی برای بسته بندی آنها را نیز در اختیار داشت.

وی ادامه داد: اکثر بیماری های داخلی اعم از انواع هپاتیت، ایدز، بیماری های گوارشی، سرطان پانکراس و غیره متعلق به همین موادها است چرا که این افراد، موادهای موجود را در فرآیندی خطرناک با موادی چون خون حیوانات، انواع قرص های دیازپام و  غیره، افزایش می دهند.

رئیس پلیس فارس تأکید کرد: تولیدکنندگان مواد تقلبی مخدر در شیراز، مواد اصلی را با مواد دیگری که ذکر شد مخلوط می کردند و اگر یک کیلوگرم مواد داشتند آن را به 5 تا 10کیلوگرم افزایش می دهند که منجر به بیماری های خطرناک و مسری در بین معتادان و به تبع آن جامعه گردیده اند.

لباسهای نیروی انتظامی به دوربین مجهز می شوند

فرمانده انتظامی فارس در بخش بعدی سخنانش از تجهیز البسه تعدادی از افراد نیروی انتظامی به دوربین خبر داد و گفت: از این پس هر گفتگویی بین پرسنل نیروی انتظامی و دیگر افراد به ویژه اراذل و اوباش صورت می گیرد توسط دوربین ثبت و ضبط و صوت و تصویر این گفتگو آرشیو می شود.

گودرزی بیان کرد: در حال حاضر نصب دوربین ها بر روی البسه نیروی انتظامی به صورت آزمایشی است که قصد داریم در آینده تمامی البسه ها را به دوربین مجهز کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: فیلم گفتگو و اتفاقاتی که بین پرسنل ناجا و دیگران افتاده است، سندی است محکمه پسند که می توانیم از آن در محاکم قضایی استفاده کنیم و در صورتی که نیروهای انتظامی تخلف کرده باشند طبق این سند برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی فارس در پایان خطاب به شهروندان و مسافران نوروزی ابراز داشت: ما همه روزه از ساعت 9 صبح تا غروب آفتاب در قرارگاه نوروزی به کارهای شهروندان رسیدگی می کنیم و پیگیر مشکلات مردم خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه