English

انتقاد کوچکی نژاد از جرم انگاری خرید و فروش آبزیان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جرم انگاری خرید و فروش آبزیان یادآور شد: هم‌اکنون مسوولان محیط زیست باید به جای اینکه با بیان تحکمی افراد را از انجام اقدامات منع کنند، روش های دیگری برای پایدار نگه داشتن سنت ها جایگزین کنند.

انتقاد کوچکی نژاد از جرم انگاری خرید و فروش آبزیان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، جبار کوچکی نژاد از جرم انگاری خرید و فروش آبزیان انتقاد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مسوولان محیط زیست باید به جای اینکه با بیان تحکمی افراد را از انجام اقدامات منع کنند، روش های دیگری برای پایدار نگه داشتن سنت ها جایگزین  کنند که هم موجب بقای موجودات و گیاهان شده و هم مانع از هدر رفت منابع ‌شود.

خرید و فرورش مار و لاک پشت  جرم است

کوچکی نژاد در مورد این اظهارنظر که خرید و فرورش مار و لاک پشت  جرم بوده و متخلفان به یک تا شش ماه حبس محکوم می‌شوند، گفت: خرید و فروش بعضی از موجودات آبزی اعم از لاک پشت، ماهی، مار و... یا حتی سایر اقدامات همچون گندم سبز کردن که هر کدام به نوعی در حیات انسان نقش دارند به دلیل حفظ سنت‌های نوروز تنها موجب هدر رفت منابع می‌شود.

خرید و فروش و نگهداری این موجودات کم کم به فرهنگ تبدیل می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش خرید و فروش و نگهداری این موجودات کم کم به فرهنگ تبدیل می‌شود و بعد از مدتی نیز این موجودات در اثر بی‌توجهی به نیازی که دارند یا رها شدن در محیطی که زیستگاه آنها نیست، از بین می‌روند، بنابراین این روش خوبی نیست.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه مشکلی که در این بخش وجود دارد این است که مسوولان بجای اینکه در حوزه گردشگری، محیط زیست و منابع طبیعی روش‌هایی را که با سنت‌ها نیز همخوانی دارد به مردم ارائه دهند به اعلام جرایم می‌پردازند و افرادی که به زندگی عادی خود مشغول هستند را به دلیل حفظ سنت ها یا خرید موجودات آبزی مجرم تلقی می‌کنند آن هم در شرایطی که در قانون نیز تاکنون به این مورد اشاره‌ای نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی