English

رییس پارک علم و فناروی گیلان خبر داد:

اختصاص سایت ۳۰ هکتاری به پارک علم و فناوری گیلان

رییس پارک علم و فناروی گیلان با اشاره به طرح توسعه ای پارک علم وفناروی گیلان گفت: با توجه به اختصاص سایت ۳۰ هکتاری به پارک علم و فناوری گیلان ، طرح جامع توسعه، با ساختار جدید در حال شکل گیری است.

اختصاص سایت ۳۰ هکتاری به پارک علم و فناوری گیلان

 به گزارش خبرگزاری موج از گیلان مجید متقی طلب در نشست خبری با خبرنگاران صاحبان رسانه، جراید و مطبوعات استان گیلان،  از اختصاص سایت ۳۰ هکتاری به پارک علم و فناوری گیلان خبر داد.

رییس پارک علم و فناروی گیلان اشتغال بیش از ۹۱۵ نفر بصورت تمام وقت را از دستاوردهای شرکت های فناور اعلام کرد و گفت: با توجه به کل تسهیلات و اعتبارات پرداخت شده اعم از تسهیلات حمایتی پارک و صندوق نوآوری و صندوق کارآفرینی امید سرانه هزینه ایجاد اشتغال در این مرکز ۱۳ میلیون تومان می باشد.

استقرار ۳۱۲ شرکت فناور در پارک علم و فناروی گیلان

وی افزود: حضور و استقرار ۳۱۲ شرکت فناور در این پارک، معادل ۷ درصد از تعداد شرکت‌های فناور در کل کشور است که در ساختارهای مختلف حمایتی، در پارک علم و فناوری گیلان و مراکز رشد، مستقر می باشند.

۵۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناروی گیلان مستقر است

متقی طلب با اشاره به تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور گفت: در حال حاضر ۱۴۳۰ شرکت دانش بنیان در ۴۲ پارک علم و فناروی کشور مستقر می باشند و این درحالی است که در پارک علم و فناروی گیلان ۵۰ شرکت دانش بنیان مستقر است که با توجه به میانگین شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری کل کشور، این رقم یک‌و‌چهار دهم ، بیشتر از متوسط کشوری می باشد.

وی با اشاره به طرح توسعه ای پارک علم وفناروی گیلان گفت: با توجه به اختصاص سایت ۳۰ هکتاری به پارک علم و فناوری گیلان ، طرح جامع توسعه، با ساختار جدید در حال شکل گیری است و با طرح ایده‌ی دهکده استارتآپ، شاهد تسریع در توسعه فناوری های نوین در استان باشیم. که این خود نیازمند حمایت ویژه اصحاب رسانه در امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی این موضوع می باشد.

نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری گیلان

بومی سازی فناوری تولید سلولز از پسماندهای کشاورزی

متقی طلب به چند نمونه از محصولات و خدمات تجاری سازی شده و صنعت ساز توسط شرکت های فناور اشاره کرد و گفت: نمونه بارز ارتقای توان تولید ملی، را می توان به بومی سازی فناوری تولید سلولز از پسماندهای کشاورزی اشاره کرد که توسط شرکت های فناور مستقر در پارک و سرمایه گذاری بخش خصوصی طراحی، ساخته و آماده راه اندازی می باشد.

استقرار دبیرخانه شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در گیلان

رییس پارک علم و فناروی گیلان با اشاره به استقرار دبیرخانه شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی، در این مرکز گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این پارک، گسترش ارتباطات بین المللی در راستای صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان به کشورهای دیگر بوده که در این خصوص می توان به آمار صادرات محصولات دانش بنیان در کل کشور که رقمی معادل ۲۱۴ میلیون دلار است اشاره نمود که از این میان ۹۲۵ هزار دلار صادرات محصولات فناور  شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری گیلان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه