English

در مراسمی؛

برترین‌های نخستین جشنواره رسانه و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد معرفی شدند

در مراسمی و با حضور مسوولان و اصحاب رسانه در استان کردستان، نخستین جشنواره استانی رسانه و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

برترین‌های نخستین جشنواره رسانه و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد معرفی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، در مراسمی در سنندج، برترین‌های نخستین جشنواره رسانه و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد معرفی شدند

اختتامیه«نخستین جشنواره استانی رسانه و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد» با حضور مسئولین و اصحاب رسانه استان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد.

نتایج داوری بخش‌های مختلف نخستین جشنواره رسانه و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد بر اساس رأی هیأت داوران در «بخش خبر» تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به چنور صادقی از خبرگزاری مهر با عنوان «اعتیاد نخستین عامل طلاق در کردستان» اهدا شد، هم‌چنین از حسن حسین‌زاده از خبرگزاری ایرنا با خبر «بابا آب را دوست ندارم» و آری عبدی با «ناتوانی نیروی انتظامی در جمع آوری معتادان» از ماهنامه کورده‌واری به عنوان رتبه‌های دوم و سوم از آنان تجلیل شد.

در «بخش تیتر» نیز «تبلور قلم در پی تولد دوباره یک مرد» حسن حسین زاده از خبرگزاری ایرنا تیتر برتر معرفی شد و «زندگی‌هایی که بوی دود می‌دهند» مهوش رحیمی از پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دل، رتبه دوم و هم‌چنین «کردستان در سیطره اعتیاد» صلاح‌الدین ساعدی از ماهنامه کورده‌واری، عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

در «بخش گزارش» نیز اثر شیرین مرادی از خبرگزاری فارس با عنوان» گفتمان آمار معتادین، کارتن خواب‌ها و آسیب‌های اجتماعی دردی از جامعه را دوا نمی‌کند» به عنوان اثر منتخب معرفی شد و ویدا باغبانی  نیز با گزارش «همه در برابر افزایش اعتیاد مسووولیم» از خبرگزاری ایسنا حائز مقام دوم شد؛ هم‌چنین «ترک خود خواسته اعتیاد در ساختمان آبی» ژاله گرگانی از خبرگزاری ایرنا و «ماجرای معتادان خسته از اعتیاد» غریبه رحیمی از آفتاب دل به صورت مشترک به عنوان گزارش‌های برتر سوم معرفی شدند.

در بخش «یادداشت» و «سرمقاله» ابتدا دو اثر «اعتیاد و خانواده» روناک کنعانیان از شرق آنلاین و «اعتیاد آفت جامعه» عدالت ناصری از خبرگزاری فارس شایسته تقدیر معرفی شدند و در ادامه «سایه‌های مه‌آلود مواد مخدر» یحیی صمدی از هفته نامه ریباز، «ریتالین ناجی شب‌های امتحان نیست» اسرین کنعانی از کرددانش و «کردستان در سیطره اعتیاد» صلاح‌الدین ساعدی از نشریه کوردواری به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

بر اساس رأی و نظر هیأت داوران در بخش «گفتگو» رتبه دوم به صورت مشترک به «رسوخ موریانه اعتیاد در چهارچوب خانواده‌های کردستانی» جمیله معظمی از خبرگزاری ایسنا و «دختران طلاق» رزیتا قادری از روزنامه همشهری تعلق گرفت؛ هم‌چنین رتبه سوم نیز به صورت مشترک به فاطمه ملایی از خبرگزاری فارس با گفتگویی در باب «پدیده‌های نوظهور، علت اصلی طلاق در کردستان» و هیوا محمدپور با «سرعت وابستگی به مواد مخدر صنعتی 10 برابر بیشتر از مواد سنتی است» از پایگاه اطلاع رسانی بارانی نیوز تعلق گرفت، در این بخش اثری حائز رتبه اول معرفی نشد.

جشنواره رسانه واعتیاد

در بخش «کاریکاتور» نیز  بر اساس رأی داوران این بخش اثری شایسته معرفی در جایگاه نخست شناخته نشد اما اثر سیامک غلامی‌واری و محمدسامان صولتی از نشریه کوردواری به ترتیب نفرات دوم و سوم شدند؛ هم‌چنین نگین وکیلی نیز به عنوان اثر شایسته تقدیر، معرفی شد.

در بخش عکس سیدمصلح پیرخضرانیان از خبرگزاری ایرنا شایسته تقدیر معرفی شد و الهام امی از میزان و فرشید اردلان از خبرگزاری ایسنا مشترکاً حائز رتبه دوم شدند.

در بخش تولیدات تلویزیونی وسینمایی، 4 اثر از هنرمندان سرکوت محمدی، فرید آریانژاد، فخرالدین صفارنیا و دلنیا محمدی شایسته تقدیر شدند.

در بخش ویژه کردی نیز جبار دست‌باز از هفته نامه ده‌نگی کوردستان شایسته تقدیر معرفی شد.

گفتنی است، نخستین جشنواره رسانه و کاهش آسیب های اجتماعی اعتیاد  در هشت بخش خبر، تیتر، گزارش، یادداشت و سرمقاله، گفت و گو، کاریکاتور و عکس برگزار شد و 130 اثر از سوی خبرنگاران رسانه های جمعی استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، این جشنواره برای نخستین بار در استان کردستان و در قالب یک طرح ابتکاری با مشارکت موسسات مردم نهاد تروسکه ی سنه‎ی فرهنگی، نشریه کورده واری، مؤسسه رسانه‎ای افق و همکاری استانداری، بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج، جهاد دانشگاهی و برخی دستگاه های دیگر برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه