English

خداحافظی شهرستان کارون با مدارس کانکسی

آخرین مدرسه کانکسی شهرستان کارون توسط شرکت کشت‌ و صنعت نیشکر فارابی برچیده شد.

خداحافظی شهرستان کارون با مدارس کانکسی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، یک باب مدرسه سه کلاسه حکیم فارابی در روستای خضریات شهرستان کارون به همت شرکت کشت و صنعت حکیم  فارابی و با حضور مدیرعامل شرکت، فرماندار کارون، معاون آموزش و پرورش استان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان کارون، خیرین مدرسه ساز و سایر مسوولین استانی افتتاح شد

محمود قدرتی رئیس شرکت کشت و صنعت فارابی، در حاشیه افتتاحیه مدرسه حکیم فارابی و در گفتگو با خبرگزاری موج خوزستان بیان کرد: در ساخت این مدرسه ، کلیه استانداردهای ساختمانی و آموزشی از جمله آسفالت محوطه، سیستم تصفیه آب و سرمایشی و همچنین آبسردکن فراهم شده و شرایط مناسبی برای تحصیل دانش آموزان این روستا ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مدرسه در مدت زمان ۶ ماه انجام شده است، بیان کرد: هزینه ساخت مدرسه ۳۵۰میلیون تومان بوده و از تابستان امسال عملیات ساخت آغاز شده و امروز به بهره برداری رسیده است.

کوچ 80 دانش آموز ابتدایی از مدرسه کانکسی در روستای خضریات شهرستان کارون

قدرتی اضافه کرد: فعالیت مدرسه در مقطع پیش‌دبستانی و دوره ابتدایی خواهد بود که حدود ۸۰ دانش آموز در این مقاطع و در این مدرسه تحصیل می کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر حکیم فارابی اظهار کرد: مشارکت در ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شادگان، بازسازی کامل مدرسه ۶ کلاسه روستای صلاحاویه از توابع دارخوین و ساخت و تجهیز مدرسه سه کلاسه حکیم فارابی روستای خضیریات از جمله اقدامات این شرکت در این زمینه است.

ظرفیت تولیدی کشت و صنعت فارابی یکصد هزار تن در سال

قدرتی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۹ درصد نیروهای شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی بومی خوزستان و از روستاهای اطراف طرح های نیشکر است، گفت: بی شک خدمات اجتماعی ارائه شده به مناطق پیرامونی و روستاهای اطراف طرح های نیشکر ، تاثیر مستقیمی بر زندگی این کارکنان و نیروها دارد. این شرکت زمینه ساز ارتقای کیفی زندگی مردم ، ایجاد اشتغال و امنیت پایدار در منطقه است.

مزرعه نیشکر

وی در پایان با اشاره به اینکه کار اصلی شرکت توسعه نیشکر حکیم فارابی تولید شکر از مزرعه نیشکر است، عنوان کرد: این شرکت حدود ۱۲هزار مزرعه نیشکر و یک کارخانه تولید شکر با ظرفیت تولید یکصد هزار تن در سال و همچنین تولیدات محصولات غیر نیشکری از جمله کلزا و گندم کشت می کند و در مجموع دارای دو هزار پرسنل به صورت پیمانی و خرید خدمتی است.

گفتنی است؛ پیش از این  مدرسه سه کلاسه دعبل خزاعی در روستای مبارکه سه، دومین مدرسه ساخته شده از سوی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز در روستای خضیریات شهرستان کارون افتتاح می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی