English

معاون صنعت کشت و صنعت امیر کبیر:

امسال ۲۵ درصد برداشت سبز از مزارع نیشکر خواهیم داشت

معاون صنعت کشت و صنعت امیر کبیر گفت: برداشت از مزارع نیشکر سال گذشته 22 درصد به صورت سبز بود و امسال هم پیش بینی می شود این میزان به حدود 25 درصد برسد.

امسال 25 درصد برداشت سبز از مزارع نیشکر خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سید حسن موسوی بیان برداشت سبز از مزارع نیشکر این شرکت عنوان کرد: سال گذشته 22 درصد به صورت سبز برداشت شد و امسال هم پیش بینی می شود این میزان به حدود 25 درصد برسد.
وی بیان داشت: در چند سال گذشته برداشت نیشکر در تمام دنیا به صورت سوخته بود ولی پس از مطرح شدن بحث مباحث زیست محیطی، کشورهایی مانند استرالیا برنامه ریزی کردند تا در یک برنامه 20 ساله این برنامه را اجرا کنند.
موسوی با تاکید به برنامه ریزی ها در ایران برای برداشت سبز در چند سال آینده افزود: دسترسی به تکنولوژی و طراحی دستگاه ها در استرالیا باعث شده تا مشکلی برای پیشبرد طرح شان نداشته باشد ولی در ایران با مسائلی روبرو هستیم و اگر بخواهیم به صورت 100 درصد به سمت برداشت سبز برویم، کشور باید بتواند زیرساخت ها را در راستای برداشت سبز نیشکر فراهم کند.

معاون صنعت کشت و صنعت امیر کبیر با بیان اینکه تناژ بالای امکان برداشت سبز وجود ندارد، توضیح داد: ما تکنولوژی برداشت آن در حال حاضر نداریم بنابراین همزمان با تعهدات ما، باید بحث تکنولوژی برداشت سبز هم فراهم باشد و امکان ساخت صنایع پایین دستی ایجاد شود تا محصول باقی مانده مشکل زا نباشد.
موسوی تصریح کرد: با سازمان محیط زیست هماهنگی شده تا برداشت ما تا میزان مشخصی سبز باشد ولی نمی توانیم امسال 60 درصد برداشت سبز داشته باشیم.
معاون صنعت کشت و صنعت امیر کبیر در زمینه کنترل پساب صنعتی و بهداشتی این واحد نیشکر اظهار کرد: در راستای حفظ استانداردهای محیط زیست، از پنج سال پیش پیمان کیوتو را اجرایی کردیم و سوخت کارخانه ها از مازوت به گاز تبدیل و از خروج سالانه 60 میلیون متر مکعب کربن به محیط جلوگیری شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه