English

با رویکرد تبریز۲۰۱۸؛

همایش ملی گردشگری و کسب و کار در ورزش برگزار شد

با حضور اساتید مطرح، محققان، دانشجویان؛ اولین همایش ملی گردشگری و کسب و کار در ورزش در دانشگاه تبریز برگزار شد.

همایش ملی گردشگری و کسب و کار در ورزش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در آیین افتتاحیه این همایش ضمن تقدیر از عوامل برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این همایش گفت: تبریز شهر اولین ها با خاطر تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی و شکوهمند خود به عنوان نگین و اسطوره تاریخ کشورمان مطرح است و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 نیز به خاطر همین ظرفیت ها بوده است.

همایش ملی گردشگری و کسب و کار در ورزش

دکتر محمد رضا پورمحمدی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه سرزمین ایران و در راس آنها آذربایجان و شهر تبریز با وجود تاریخ و تمدن غنی، متاسفانه برخی مواقع این داشته های خویش کمتر مورد توجه قرار می گیرد، تصریح کرد: کشور ایران مهد تمدن است و از این رو ضروری است ضمن حفظ و احترام به تاریخ و فرهنگ گذشته خویش با تدوین برنامه های راهبردی و درست در شناساندن آن به دیگر کشور ها و ملت ها کوشا باشیم.

به گفته وی انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 بهترین فرصت برای شناساندن ظرفیت های تاریخی و فرهنگی این خطه و به ویژه معرفی پتانسیل های گردشگری کشورمان و در راس آنها این منطقه است.

رییس دانشگاه تبریز در ادامه مبحث گردشگری را در توسعه پایدار هرکشوری تعیین بیان کرد و افزود: توریسم ورزشی و گردشگری ورزشی یکی از شاخه های این حوزه است که کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به خاطر درآمد کلان آن اهمیت زیادی به آن می دهند.

مسعود ریحانی

سرمایه گذاری کلان کشورها برای جذب گردشگر

دکتر مسعود ریحانی، رییس کمسیون سرمایه گذاری شورای شهر تبریز نیز در این همایش ضمن ارایه گزارش و آماری از وضعیت گردشگری در دنیا و ایران گفت: صنعت گردشگری دومین ترنور مالی جهان را به خود اختصاص داده و از این رو کشورها در سال های اخیر برای جذب گردشگر و کسب درآمد از این راه سرمایه گذاری کلانی می کنند.

به گفته وی در استان آذربایجان شرقی وضعیت صنعت گردشگری خیلی رضایت کننده نیست و باید برای جذب گردشگر بیشتر دستگاه و متولیان این حوزه باید برنامه ریزی اصولی و راهبردی داشته باشند.

نیکوخصلت

از پتانسیل های ورزشی برای رشد اقتصادی کشور کمک بگیریم

دکتر سعید نیکو خصلت، رییس این همایش و عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این در سخنانی در خصوص گردشگری و تبریز 2018 گفت: ما باید از همه پتانسیل رشته های ورزشی برای رشد اقتصاد کشور و ایجاد فضای کسب و کار در گردشگری ورزشی بهره مند شویم.

وی افزود: کشور ایران ظرفیت های بالایی در جذب توریسم ورزشی و ایجاد کسب و کار ورزشی دارد اما تا کنون کمتر به آن بها داده شده و تغییر نگرش در این خصوص نیز ضروری است.

دکتر نیکو خصلت، در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه برای اینکه در حوزه ورزش در بخش های مختلف به موفقیت های برسیم باید ورزش را از پایه و مدارس شروع کنیم، تصریح کرد: معلمان ورزشی و اساتید علوم ورزشی در این راستا با کنکاش مشکلات سر راه توسعه ورزش کشور باید از دستگاه ها و مسئولان متولی این بخش مطالبه گری کنند.

بهره گیری کشورهای توسعه یافته ظرفیت های ورزشی

ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: اواخر قرن 19 بحث گردشگری ورزشی در کشورهای توسعه یافته و به خصوص در اروپا با توجه به وجود زیرساخت های لازم این توسعه سریع یافته و در این راه هم به درآمدهای اقتصادی زیادی به دست آوردند.

وی اضافه کرد: کشور ایران در صنعت گردشگری در حوزه ورزشی با توجه به ظرفیت های خوبی که در آن است نتوانسته به موفقعیت های دست یابد که این امر هم بیشتر به خاطر عدم وجود زیرساخت های لازم، آموزش و سرمایه گذاری در این بخش بوده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: این همایش با این عنوان بهترین گزینه برای توجه به بحش گردشگری ورزشی و چالش های رشد آن به شمار می رود و از این رو این اداره آماده هر گونه همکاری با دانشگاه و فعالان این حوزه برای توسعه گردشگری ورزشی است.

ارسال 150 مقاله به همایش

دکتر یعقوب بدری آذرین، دبیر علمی این همایش نیز گفت: حدود 150 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده بود که از این تعداد نزدیک 20 مقاله در قالب سخنرانی و 79 مقاله نیز در قالب پوستر در طول این همایش ارایه خواهد شد.

رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز، در ادامه با بیان اینکه مقالات پذیرفته شده در چهار پانل تخصصی با محوریت گردشگری ورزشی، کسب و کار ورزشی، کارآفرینی ورزشی و اقتصاد ورزشی ارایه خواهد شد، وی افزود: این همایش با سخنرانی های کلیدی با حضور پروفسور میرمحمد کاشف در راستای اکوسیستم گردشگری ورزشی، دکتر محمد خبیری، کارآفرینی در ورزش، پروفسور محمد احسانی درباره اقتصاد ورزش و دکتر فاطمه عبدوی در خصوص استارت آپ های نوین حوزه مدیریت ورزشی برگزار می شود.

دبیر علمی این همایش در ادامه با بیان اینکه بیشتر هدف اصلی این همایش انتقال تجربیات، تبادل افکار و اندیشه برای توسعه گردشگری و کسب و کار ورزشی است، گفت: با برگزاری این همایش با عنوان گردشگری و کسب و کار در ورزش بیشتر در صدد ایجاد پل ارتباط موثر و تعیین کننده با دستگاه ها، متولیان و فعالان اجرایی این عرصه برای توسعه فضاهای کسب و کار توریسم ورزشی بوده ایم.

همایش ورزشی در تبریز

محورهای اصلی همایش ملی گردشگری و کسب و کار در ورزش

دکتر محمد رسول خدادادی، دبیر اجرایی اولین همایش ملی گردشگری و کسب و کار در ورزش نیز در این همایش با اشاره به محورهای اصلی این همایش گفت: گردشگری ورزشی،( گردشگری ورزشی در پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، گردشگری رویداد ورزشی، اقتصاد گردشگری ورزشی، عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی گردشگری ورزشی، فناوری و گردشگری ورزشی، جاذبه های گردشگری ورزشی وخصوصی سازی در گردشگری ورزشی)، کسب و کار ورزشی ( کسب و کارهای کوچک و مولد در تولیدات و خدمات ورزشی، سازمان های مردم نهاد( سمن ها)، جامعه شناسی و روانشناسی کسب و کار، ملاحظات حقوقی کسب و کار ورزشی، بازار، بازار یابی و برند در کسب و کار ورزشی و مدل های طراحی کسب و کار ورزشی)، کارآفرینی ورزشی ( اکوسیستم کارآفرینی ورزشی، کارآفرینی فردی و سازمانی، کارآفرینی در ورزش دانشگاهی، استراتژی های کارآفرینی ورزشی و روش های آموزشی و تربیتی در کارآفرینی ورزشی) و اقتصاد ورزشی ( اقتصاد مقاومتی در ورزش، شاخص های کلان اقتصادی در ورزش، تجارت بین المللی در ورزش، چالش های اقتصادی باشگاه های ورزشی، اقتصاد جهانی در ورزش و سرمایه گذاری در ورزش) از محروهای اصلی این همایش است.

وی افزود: در کنار ارایه مقالات چند کارگاه آموزشی نیز با محوریت شبکه سازی در کسب و کار ورزشی، برندسازی در حوزه کسب و کار ورزشی و کارگاه GPS وGIS  در گردشگری ورزشی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری موج؛ دانشگاه تبریز این همایش ملی را با همکاری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دانشگاه پیام نور استان، شهرداری تبریز، اداره کل ورزش و جوانان استان، موسسه آموزش عالی آزاد چرخ نیلوفری و انجمن مدیریت ورزشی ایران و انتشارات طنین دانش برگزار کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه