English

مرادنیا در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال کردستان:

اراده جمعی برای حل مشکلات در کردستان به وجود نیامده است

هشتمین جلسه کارگروه اشتغال استان در حالی برگزار شد که استاندار کردستان از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نیز بانک‌ها در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر به شدت انتقاد کرد.

اراده جمعی برای حل مشکلات در کردستان به وجود نیامده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان از سنندج، استاندار کردستان اظهار داشت: اراده جمعی برای حل مشکلات در کردستان به وجود نیامده است.

بهمن مرادنیا امروز در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان به ناتوانی مدیران در جذب تسهیلات 40 میلیارد تومانی روستایی اشاره و اظهار کرد: حالا که معلوم شده در جذب 40 میلیارد تومان تسهیلات در ظرف دو سال ناتوان بوده‌ایم روشن است که در جذب تسهیلات 600 میلیاردی هم ناتوان خواهیم بود.

وی به مباحث جلسه اشاره کرد و گفت: این سؤال مطرح است که خروجی جلساتی که در استان برگزار می‌شود چیست و وقتی در استان همکاری وجود ندارد چرا جلسه تشکیل می دهیم.

استاندار کردستان به نرسیدن تسهیلات در نظر گرفته شده توسط دولت به دست مردم اشاره و تصریح کرد: برخی از مدیران بانک‌های مرتبط با موضوع جلسه در جلسه حضور پیدا نکرده‌اند که این امر جای گله‌مندی است.

چرا اراده برای حل مشکل بیکاری در استان به وجود نمی‌آید؟

وی گفت: اینکه در هر جلسه‌ای بنشینیم و بگوییم گیر کار بانک‌ها هستند این کار هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و محل تأسف است که چرا اراده برای حل مشکل بیکاری در استان به وجود نمی‌آید.

مرادنیا با اشاره به اینکه مشکلات کردستان قابل قیاس با سایر مناطق کشور نیست افزود: اگر تکلیف تسهیلات اختصاص یافته برای اشتغال استان روشن نشود در این حوزه اتفاقی نخواهد افتاد.

وی به عملکرد دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان یا دستورالعمل تسهیلات اشتغال را مطالعه نکرده‌اند و یا توجیه نشده‌اند.

استاندار کردستان گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر در کردستان نهایت سخت‌گیری را به خرج می‌دهند و دستگاه‌های استان هم با هم بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه دلیلی ندارد این همه کوتاهی در پیشبرد امور استان اتفاق بیفتد افزود: وقتی میزان جذب تسهیلات اشتغال فراگیر در استان تنها یک درصد بوده چه توجیه و پاسخی برای ارائه به مردم وجود دارد.

مرادنیا تأکید کرد: برای آخرین بار از همه مدیران درخواست می‌کنم برای جذب اعتبارات همت کنند وگرنه باید شرمنده مردم باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم به عدم حضور برخی مدیران در جلسه امروز اشاره کرد و گفت: وقتی این مدیران به این جلسه مهم نمی‌آیند تکلیف روشن است و این امر جای گله‌مندی دارد.

حسین فیروزی افزود: عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان کردستان در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر قابل دفاع نیست.

کارگروه اشتغال

وی تصریح کرد: این جلسه هفته آینده هم تشکیل می‌شود و میزان پرداخت تسهیلات فراگیر اشتغال باید به 250 میلیارد تومان رسیده باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت طرح‌های ثبت شده و نیز میزان تسهیلات اشتغال فراگیر در استان گفت: تاکنون تنها یک درصد تسهیلات اختصاص یافته به کردستان توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

برهان صلواتی دستورالعمل متفاوت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات را یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات فراگیر در کردستان عنوان کرد و افزود: البته باید دستگاه‌های اجرایی هم به صورت جهادی پای کار بیایند.

وی به عدم همکاری مناسب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشاره و تصریح کرد: مجموعه همکاران ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این آمادگی را دارند که کار بانک‌ها را هم در وارد کردن اطلاعات به سامانه انجام دهند به شرطی که آنها تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی