English

استاندار کردستان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه:

توسعه کردستان نیازمند۲۰هزار میلیارد تومان است/مدیران آستانه تحمل خود را در برابر اصحاب رسانه بالا ببرند

استاندار کردستان گفت: اگر بخواهیم کردستان توسعه پیدا کند باید بتوانیم رقمی در حدود 20 هزار میلیارد تومان را جذب کردستان کنیم.

توسعه کردستان نیازمند20هزار میلیارد تومان است/مدیران آستانه تحمل خود را در برابر اصحاب رسانه بالا ببرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، استاندار کردستان اظهار داشت: برای توسعه کردستان نیازمند رقمی معادل20هزار میلیارد تومان هستیم.

 بهمن مرادنیا در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه علیرغم افزایش اعتبارات استان در سال 96این میزان اعتبار گره‌ی از مشکلات استان نخواهد گشود، گفت: در سال جاری 2 هزار میلیارد تومان اعتبار استانی و طرح اشتغال فراگیر و روستایی به استان تخصیص یافته است.

وی افزود: اعتباراتی این چنینی برای استان کارساز نخواهد بود و اگر بخواهیم کردستان توسعه پیدا کند باید بتوانیم رقمی در حدود 20 هزار میلیارد تومان را جذب کردستان کنیم.

وی تحقق این امر را همکاری و حمایت دولت و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این شرکت‌های عمران و توسعه در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، تجارت، گردشگری و پتروشیمی تعریف خواهند شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: ما بنا داریم ساز و کاری تعریف شود که عمده سهام این شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسط خود مردم خریداری شود تا از این رهگذر هم بتوانیم حمایت‌های ملی را جذب کنیم.

وی به برگزاری سلسله نشست‌هایی با وزرای مختلف در خصوص توسعه استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: از وزیر نفت موافقت احداث یک پتروشیمی دیگر به ارزش 2میلیارد دلار در کردستان اخذ شده است که در حال ثبت و تاسیس شرکت هستیم.

مرادنیا همچنین از تلاش برای اکتشافات نوین زمین‌شناسی در پهنه استان نیز خبر داد و گفت: زمینه‌های ایجاد زنجیره فولاد به میزان 1/6 میلیون تن در استان در دست اقدام است.

استاندار کردستان بهره‌مندی از آب‌های استان را حق و مطالبه جدی مردم دانست و افزود: قرار شده است وزارت نیرو در زمینه تخصیص آب به استان کردستان بازنگری مجدد داشته باشد.

مرادنیا سرانه مصرف آب در استان را با میانگین کشور دارای فاصله معنادار ذکر کرد و گفت: میانگین سرانه‌ی مصرف آب در کشور 1188متر مکعب است که در استان‌کردستان این میزان 654متر مکعب و در برخی استان‌ها 3100متر مکعب بهره‌مندی از آب است و ما تلاش می‌کنیم این فاصله را به میانگین کشوری برسانیم.

استاندارکردستان

مقام عالی دولت در کردستان مصرف بهینه آب را از راه‌های افزایش تولید بهبود درآمد مردم و کشاورزان ذکر کرد و اظهار داشت: ما دیگر در استان به دنبال کشت گندم که درآمد کمی برای کشاورزا ن دارد نیستیم، بلکه در تلاش هستیم به سمت کشت گلخانه‌ای اقلام با مصرف کم آب و بازدهی بالای محصولات باغی دیمی حرکت کنیم.

بهمن مرادنیا همچنین از سرمایه‌گذاری خارجی در طرح فولاد سقز نیز سخن گفت و کلنگ‌زنی آن را در هفته آینده رسانه‌ای کرد و ادامه داد: علاوه بر موضوع فولاد ما همچنان به دنبال ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان هستیم که هم اکنون در مرکز پژوهش‌های مجلس در دست بررسی است.

وی ادامه داد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز که مصوبه آن مربوط به سال 87 است در دست اقدام است که عملیات اجرایی آن از ماه گذشته استارت خورده است که این مسئله نیز می‌تواند در بهبود اقتصاد منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

مرادنیا همچنین به رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر راه وشهرسازی در خصوص راه‌های استان و بازآفرینی شهر سنندج خبر داد و افزود: هم اکنون دو تن از معاونان وزیر راه در سنندج در حال بازدید از طرح‌های مورد نظر هستند و طبق توافقات حاصل شده مجموعا 40 میلیارد تومان در نایسر سنندج، پیاده راه خیابان فردوسی، و نیز مبلغ 15میلیارد تومان در مسکن مهر شهرهای سنندج،کامیاران، مریوان و بانه هزینه خواهد شد.

وی افزود: شهر سنندج به عنوان پیشانی استان دارای مشکلاتی است که قابل چشم پوشی نیست بازآفرینی این شهر زمینه‌های گردشگری و زیباسازی شهری را فراهم می‌کند.

توصیه استاندار کردستان به مدیران ورسانه ها

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود رسانه‌ها را دارای تاثیر مثبت در امر توسعه ارزیابی کرد و گفت: من معتقدم که نقدهای بی‌حاشیه، درست و از سر دلسوزی می‌تواند یاری مدیران استان برای توسعه و پیشرفت در همه ابعاد باشد.

وی با بیان اینکه ما همه‌ی رسانه‌ها را به یک چشم می‌بینیم، تبعیض در حق هیچ رسانه‌ای را نمی‌پذیریم اظهار کرد: هم مدیران و هم رسانه‌ها باید آستانه تحمل‌شان را بالا ببرند و تنها هدف همه ما باید توسعه و حرکت در جهت ارتقاء شاخص‌ها باشد.

مرادنیا امید آفرینی و پرهیز از ترویج ناامیدی را از رسالت‌های رسانه‌ها دانست و گفت: ما باید فضا را سرشار از امید کنیم و سیمایی مطلوب از استان در ذهن دیگر هموطنان و سرمایه‌گذاران بسازیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان همچنین از تلاش‌ها برای برگزاری جشنواره فیلم کُردی و ایجاد شهرک سینمایی در استان برای کمک به رونق بیشتر فرهنگ و هنر در کردستان خبر داد.

مرادنیا در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در خصوص چرایی عدم استفاده از بانوان در سمت‌های مدیریتی گفت: من اعتقاد به حضور بانوان در مدیریت استان دارم اما متاسفانه در سالیان گذشته نیروسازی نشده است، بر همین اساس تلاش می‌کنیم بانوان را در سطوح دیگری برای تجربه اندوزی استفاده،تا در سالیان آینده به کار بگیریم.نشست بااستاندار کردستان

مرادنیا تحقق رقم 20هزار میلیارد تومانی برای استان را در تعریف پروژه‌های کلان ملی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ارزیابی کرد و گفت: موضوعی که در این رابطه مطرح شده است تشکیل پنج شرکت عمران و توسعه و سرمایه‌گذاری در استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه