English

رئیس فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا کشور:

ورزش کردن باید در بین بیماران خاص نهادینه شود

جلسه مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا به میزبانی هتل خواجو اصفهان برگزار گردید.

ورزش کردن باید در بین بیماران  خاص نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، رئیس فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا کشوردر نشستی خبری در جلسه مجمع عمومی سالیانه این فدراسیون از توسعه ورزش و امکانات ورزشی برای بیماران خاص خبر داد. 

فاطمه هاشمی رفسنجانی با بیان این نکته که تریبون های نمازجمعه می تواند در نهادینه کردن بسیاری از مسائل اجتماعی مفید باشد افزود: در مورد دو امر پیوند عضو و پیشگیری از بیماری تالاسمی تریبون  نماز جمعه کمک شایانی به بهبود این امر نمود و اگر امروز این احساس پدید آید که دیگر این تریبون ها اثر گذاری قبل را ندارد باید از ظرفیت های سایر بخش ها مثل دانشگاه ها استفاده کرد.

وی در این جلسه یاد و خاطره مرحوم عباس یزدان پناه ، رئیس فقید هیأت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء استان اصفهان را گرامی داشت و افزود: این فدراسیون در سال 84 تشکیل شد و کار خود را به خوبی آغاز نمود اما با رکودی مقطعی مواجه شد ولی از سال 93 با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید جانی تازه گرفت.

رئیس فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا کشور به  بودجه و امکاناتی که در سه سال گذشته در اختیار این فدراسیون بوده اشاره کرد و گفت: نسبت به این بودجه فدراسیون فعالیت های چشمگیری انجام داده است به صورتی که پیش از تشکیل این فدراسیون بیماران کمی به ورزش های مختلف می پرداختند ولی اکنون در حدود 8000 هزار بیمار خاص در ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت می کنند .

شروع کار ما با ورزش پیوند اعضا بود

فاطمه هاشمی رفسنجانی با گلایه از اینکه در گذشته پزشکان با فعالیت ورزشی بیماران خاص موافقت نمی کردند گفت: با تلاش های این فدراسیون و اطلاع رسانی مناسب در این زمینه اکنون 30 رشته در اینباره فعالیت می کنند و امروزه ورزش بیماران دیالیزی ، MS ، پیوند اعضا و ... هم به فدراسیون اضافه شده است و تلاش می کنیم در سال 97 هم رشته های دیگری به آن اضافه کنیم .

عکس فدراسیون ورزش

رئیس فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا کشور با اشاره به برگزاری بیش از 12 دوره مسابقات قهرمانی زنان و مردان و شرکت در مسابقات جهانی خاطر نشان کرد: هدف اصلی فدراسیون ورزش همگانی است

فاطمه هاشمی افزود: با بیشتر فدراسیون ها تفاهم نامه داریم و می توانیم از ظرفیت و امکانات آنها استفاده کنیم.

وی به این امر اشاره کرد که برای تشویق این بیماران به ورزش باید مسئولین استانی از کلیه امکانات تبلیغاتی خود استفاده کنند و ادامه داد: حدود ۲۵ هزار بیمار پیوند اعضا و دیالیزی، ۲۰ هزار بیمار تالاسمی، بین ۶۰ تا ۷۰ هزار بیمار ام اس و بیش از پنج میلیون بیمار دیابتی داریم و وظیفه ما است که برای توسعه ورزش در بین این بیماران تلاش کنیم.

رییس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا کشور با اشاره به ارتباط بسیار خوب و دو طرفه با فدراسیون جهانی افزود: پیشنهاد میزبانی از مسابقات آسیایی را به فدراسیون جهانی ارایه کرده ایم و برنامه مورد نظر آن تدوین شده که پس از طی مراحل اصلاحیه به فدراسیون جهانی ارسال می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه