English

ختم دادرسی سه‌روزه پرونده فرش، گلیم و گبه کرمانشاه/متهم از پذیرش حقیقت سرباز می زند

سومین و آخرین روز محاکمه‌ی پرونده فرش، گلیم و گبه کرمانشاه در حالی برگزار شد که دو جلسه قبلی دادگاه با قرائت کیفرخواست و تشریح آن توسط دادستان، ارائه نظر کارشناسان حاضر در جلسه، استماع بیانات وکلای مدافع شکات و متهمین سپری‌شده بود.

ختم دادرسی سه‌روزه پرونده فرش، گلیم و گبه کرمانشاه/متهم از پذیرش حقیقت سرباز می زند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، درروند سه روزه‌ی دادرسی پرونده فرش، گلیم و گبه کرمانشاه، شکات مالباخته و دنبال کنندگان پرونده را در انتظار مواجهه دادگاه با متهم ردیف اول و اظهارات و دفاعیات او قرار داده بود که شروع سومین جلسه دادگاه پرونده فرش، گلیم و گبه کرمانشاه در ساعت٨/٤٥ صبح روز چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال جاری به این انتظار پایان داد.

معاون رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه و سخنگوی پرونده فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان گفت: رئیس شعبه سوم دادگاه کیفری یک کرمانشاه مطابق بندت ماده 359 آیین دادرسی کیفری پس از فراخوان متهم به جایگاه، به ایشان تفهیم اتهام کرده و خواست راجع به قبول یا رد اتهامات منتسب اظهارنظر کرده و دفاعیات خود را به محضر دادگاه ارائه کند.

پرونده قضایی مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاه

متهم با فرافکنی سعی در انحراف جلسه دادرسی داشت

دانیال هودرجی ادامه داد: وی درحالی‌که بارها تذکرات قانونی دادگاه را در خصوص پرهیز از فرافکنی و طفره رفتن در پاسخگویی دریافت کرد از اتهامات خود دفاع کرد که در همین رابطه، مدعی‌العموم نیز به‌کرات از دادگاه خواست که به متهم برای انحراف از مسیر پاسخگویی تذکر دهند تا مشخصاً به سؤالات جواب دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه متهم علی‌رغم آسیب‌های مالی و روانی که برای مالباختگان ایجاد کرده و بیش از یک سال است که آن‌ها را به سرگردانی دچار کرده در مقابل اسناد و مدارک موجود مبنی بر حیف‌ومیل اموال مردم و مستندات ارائه‌شده دادستانی از پذیرش حقیقت سر باز زد و اثری از اهتمام او برای کمک به حل مشکل شکات فراوانش به چشم نمی‌خورد.

سخنگوی جلسه دادرسی تثریح کرد: به شیوه جلسات پیشین، در این جلسه نیز تعداد دیگری از کارشناسان، خبرگان و مطلعین اقتصادی، مالی و پولی در رشته‌های مختلف عملیات بانکی، فرش و ... حضور یافتند و مواردی را برای حضار و دادگاه توضیح دادند.

پرونده قضایی مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاه

دادگاه هفته آینده رأی خود را درباره پرونده فرش، گلیم و گبه کرمانشاه صادر می کند

وی اعلام داشت: دادگاه با اختیار حاصل از ماده 369 آیین دادرسی کیفری پس از یک تنفس نیم‌ساعته، دادرسی را ادامه داد که درنهایت و پس از هشت ساعت محاکمه، در سومین جلسه دادگاه پس از اخذ آخرین دفاعیات متهمین ختم رسیدگی را اعلام کرد.

هودرجی در پایان گفت: مطابق ماده 404 ناظر به ماده 374 قانون آیین دادرسی کیفری، دادگاه یک هفته زمان دارد تا رأی خود را درباره پرونده فرش، گلیم و گبه کرمانشاه صادر کند و درنهایت با مهلت سه‌روزه مندرج در ماده 378 در همان قانون برای تایپ رأی انشا شده و تبدیل آن به دادنامه، یعنی حداکثر تا ده روز پس از اختتام دادرسی، طرفین پرونده را در جریان تصمیم نهایی خود قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه