English

در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان؛

نخستین کارخانه تولید شکر قهوه ای کشور افتتاح شد

نخستین کارخانه تولید شکر قهوه ای کشور امروز چهارشنبه(18 بهمن) در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان افتتاح شد.

نخستین کارخانه تولید شکر قهوه ای کشور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، نخستین کارخانه تولید شکر قهوه ای کشور امروز(18 بهمن) طی مراسمی با حضور جمال عالمی نیسی معاون استانداری خوزستان، ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر، ستار شکیبا مدیر عامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان و جمعی از مسوولین استانی برگزار شد.

شکیبا با بیان اینکه سرمایه مورد نیاز برای احداث یک کارخانه تولید شکر قهوه‌ای بالغ بر 500 میلیارد ریال است، اظهار کرد: به دلیل اینکه در احداث واحد تولید شکر قهوه‌ای از زیرساخت‌های شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان همانند: سالن آسیاب، بویلر، برق، آب و سایر امکانات زیر ساختی استفاده شده، هزینه احداث این واحد به 200 میلیارد ریال کاهش یافته و تمام منابع مالی سرمایه‌گذاری شده در این پروژه توسط شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک‌ خان و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تأمین شده است.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان با اشاره به اینکه ظرفیت در نظر گرفته شده برای تولید شکر قهوه‌ای معادل تولید 70 تن در روز است، اذعان داشت: برای یک دوره 100 روزه کاری در مجموع 7هزار تن در سال شکر قهوه ای تولید خواهد شد که قابل ارتقاء و توسعه است.

شکیبا در ادامه با اشاره به میزان اشتغالزایی ایجاده شده ، افزود: با احداث این کارخانه  ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیر مستقیم (فصلی) مشغول به کار می شوند که 100 درصد نیروهای شرکت بومی هستند.

 وی با تأکید بر اهمیت مصرف شکر قهوه ای ، عنوان کرد: شکر قهوه ای دارای ارزش غذایی بیشتر و کالری کمتری نسبت به محصولات قندی مشابه می باشد و دارای مواد معدنی از جمله؛ پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن بوده که در سه نوع بسته بندی به بازار عرضه می شود.

گفتنی است؛ فاز مطالعاتی طرح تولید شکر قهوه‌ای در سال ۱۳۹۱ آغاز شد و پس از تکمیل فازهای مطالعاتی در سال ۱۳۹۲ مجوز اجرای طرح و جواز تاسیس واحد تولید شکر قهوه ای از سازمان صنایع صنعت معدن و تجارت ،سازمان محیط زیست و معاونت غذا و داروی استان خوزستان گرفته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه