English

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

عسل کردستان از لحاظ کیفیت درکشور رتبه اول را دارا می باشد/به ۱۲استان دیگر مرغ گوشتی صادر می کنیم

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: عسل طبیعی کردستان از لحاظ کیفیت رتبه اول را در کشور دارد.

عسل کردستان از لحاظ کیفیت درکشور رتبه اول را دارا می باشد/به 12استان دیگر مرغ گوشتی صادر می کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، خالد جعفری اظهار داشت:عسل طبیعی کردستان درکشور به لحاظ کیفیت رتبه اول را داراست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان،در جمع رسانه های استان اظهار کرد: امسال92پروژه با سرمایه گذاری در حوزه جهاد کشاورزی با 53 میلیارد تومانی در ایام دهه فجر در کردستان به بهره برداری می‌رسد .

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مذکور منجر به ایجاد 280 نفر شغل می‌شود، عنوان کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها هزار و 535 شغل هم تثبیت خواهد شد‌ .

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه بخش زیادی از اقتصاد استان وابسته به بخش کشاورزی است، عنوان کرد: در این بخش اشتغال فراوانی ایجاد و سرمایه گذاری زیادی هم شده است .

وی با اشاره به اینکه سطح اراضی کشاورزی استان یک میلیون و 220 هزار هکتار است، ادامه داد: این میزان نسبت به مساحت کل استان رقم قابل توجهی است و نشان دهنده ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی است.

جعفری با اعلام اینکه11درصد اراضی کشاورزی استان آبی است، بیان کرد: آبی کردن 100 هزار هکتار دیگر از اراضی استان از محل آب‌های مرزی در دست اقدام و افزایش آن تا 330هزار هکتار هم در حال بررسی اولیه است .

جایگاه کشاورزی کردستان درکشور

وی با بیان اینکه کردستان رتبه اول تولید توت فرنگی، رتبه دوم انگور دیمی، رتبه سوم نخود، رتبه چهارم گندم را دارد، خاطرنشان کرد: این رتبه‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح به معنای رسیدن به نقطه مطلوب نیست و تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی داریم.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان کشاورزی حفاظتی را یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی دانست و گفت: با شیوه‌هایی برای حفظ آب، بذور و تغذیه، شیوه کشت و ... به دنبال افزایش محصول در زراعت دیم هستیم.

وی توسعه باغات را از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته باغات دیم کردستان را طی 5 سال 25 هزار هکتار افزایش خواهیم داد.

جعفری ذخیره سازی گندم را نیز از دیگر برنامه‌هایی دانست که جهاد کشاورزی همواره بر آن تاکید داشته است و یادآور شد: سیلوهای استان در حال حاضر ظرفیت ذخیره 450 هزار تن گندم را دارد و برای افزایش 230 تن دیگر نیز برنامه ریزی شده است و علاوه بر این در حال برنامه ریزی افزایش به دنبال تبدیل کامل گندم استان به آرد هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این سازمان در برنامه های پیشنهادی خود برای تبدیل اراضی دیم به آبی اولویت را به شهرستان های غربی استان داده و برنامه ای برای افزایش سطح اراضی آبی در دست های ممنوعه قروه و دهگلان ندارد.

عسل طبیعی کردستان
جعفری به دیگر اولویت های این سازمان اشاره کرد و یادآور شد: جهاد کشاورزی در نظر دارد با گسترش کشاورزی حفاظتی به حفظ منابع آب و خاک بپردازند و طرح مشترک ایکاردا (امنیت غذایی) را گسترش دهد.

وی بااشاره به تغییر اقلیم درکشورمان درچند سال اخیر گفت:درحال حاضر درکشاورزی ،اولویت ما استفاده از آب سبز است.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه استان کردستان دربخش طیور اشاره کرد وگفت:درحال حاضر تولیدات مرغ گوشتی استان به 12استان دیگر صادر می شود واز لحاظ خوراک طیور نیز به22 استان کشور ما صادرات داریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت:استان کردستان بواسطه برخورداری از شبکه گسترده گازرسانی،متاسفانه هنوز نتوانسته است عملکرد قابل قبولی درتوسعه گلخانه ها داشته باشد.

جعفری درپایان بااشاره به جایگاه های مختلف کشاورزی کردستان درکشور افزود:درتولید عسل طبیعی باکیفیت درکشور رتبه اول را دارا هستیم وعسل طبیعی کردستان درحال حاضر برند عالی دراین حوزه به حساب میاید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه