English

چرخه معیوب مدیریتی در شهرک های صنعتی خوزستان/ تعداد شهرک های صنعتی خوزستان بدون آینده نگری افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: تعداد شهرک های صنعتی در دهه ۸۰ سیر صعودی داشته که شاید از ابتدای کار ایجاد برخی شهرک ها اشتباه بوده و باید بدانیم در جایی که لازم است شهرک صنعتی ایجاد کنیم.

چرخه معیوب مدیریتی در شهرک های صنعتی خوزستان/ تعداد شهرک های صنعتی خوزستان بدون آینده نگری افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، امید حاجتی شنبه (7 بهمن) در نشست شورای برنامه ریزی استان بیان داشت: شرکت شهرک های صنعتی در مناطقی که تقاضا برای فعالیت صنعتی است در حوزه صنایع عمدتا کوچک ایجاده شده و زیرساخت ها در فضایی است که می بایست هزینه هایی از این طریق صرفه جویی و از پراکندگی این صنایع خودداری کنند.

وی ادامه داد: تعداد شهرک های صنعتی در دهه ۸۰ سیر صعودی داشته که شاید از ابتدای کار ایجاد برخی شهرک ها اشتباه بوده و باید به آمایش سرزمینی طرح های دیگر توجه داشت تا بدانیم در جایی که لازم است شهرک صنعتی ایجاد کنیم.

حاجتی ضمن انتقاد از فراهم شدن زیرساخت در برخی شهرک ها که حتی علاقه ای برای سرمایه گذاری در آن وجود ندارد، افزود: ما وارث یک سری شهرک های صنعتی تعیین شده، مصوب و دارای سرمایه گذاری در بخش زیرساخت های آنها هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به لزوم ایجاد نشدن شهرک های صنعتی و بی ارتباط بودن و متقاضی نداشتن برخی از شهرک های صنعتی با مباحث مدیریتی، تصریح کرد: یک چرخه معیوب شکل گرفت و مسئولان ذیربط نیز به منظور وساطت با سیستم بانکی برای واحدهایی که در یک مقیاس ضعیف شکل گرفته اند و امروز مقروض هستند در ستاد تسهیلات چانه زنی می کنند.

حاجتی با تأکید بر اینکه واحدهای جدید را باید توان سنجی کرد، ادامه داد: بدون توان سنجی نباید به واحدهای ضعیف موجود اضافه کرد تا به دنبال آن نیز سرمایه گذاری های بی نتیجه نیز برای شهرک های صنعتی بدون تقاضا انجام نشود.

شهرک ها صنعتی خوزستان

شهرک صنعتی شماره پنج مجوز زیست محیطی ندارد

حاجتی با اشاره به اینکه باید کمیته ای شکل بگیرد تا مسائل زیرساختی شهرک ها را با سرعت پیگیری کند، افزود: در ارتباط با مجوز زیست محیطی شهرک صنعتی شماره پنج اهواز نیز باید یک فکر اساسی داشت و چون مجموعه ای از طرح ها برای آن درنظر گرفته شده باید ذیل کارگروه آمایش سرزمینی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: بعضا شاهد این هستیم که برخی کارگروه ها با جدیت دنبال نمی شود و در نتیجه به جای اینکه از انسجام در نظام برنامه ریزی برخوردار باشیم به جلسات موردی بپذیریم که گاها از نظر قانون گذار جایگاه قانونی برای اجرا ندارد.

حاجتی ادامه داد: نمی دانم چه اصراری است وقتی کارگروه تمام نیازها را برطرف می کند، مدیران به دنبال کارگروه ها و جلسات موازی بدون جایگاه قانونی باشند. همچنین در نهایت باعث کاهش عملکرد مدیریتی در زمینه عدم تشکیل جلسات کارگروه می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸ جلسه شورای برنامه ریزی برگزار شد، گفت: این جلسات ۸۵ مصوبه داشته و ۸۲ مورد اجرا و سه مورد دیگر هم در دست اقدام است.

گفتنی است؛ مصوبات فوق با اکثریت آرا مصوب و درعین حال پتروشیمی ایذه هم مصوبه بازبینی شده در کارگروه آمایش بود که در این جلسه به رأی گذاشته شد که طرح پتروشیمی نیز با اکثریت آرا مصوب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه