English

فرماندار بویراحمد:

کودکان کار و خیابانی از پشت چراغ‌های قرمز جمع‌آوری و ساماندهی می‌شوند

فرماندار بویراحمد گفت: کودکان کار و خیابانی از پشت چراغ قرمزهای این شهرستان جمع آوری و ساماندهی می‌شوند.

کودکان کار و خیابانی از پشت چراغ‌های قرمز جمع‌آوری و ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، شاهرخ کناری در جلسه ساماندهی کودکان کار و خیابان شهرستان بویراحمد گفت: ۳۱۰ کودک کار در شهرستان بویراحمد شناسایی شده است که از این تعداد ۱۲ نفر ترک تحصیل کرده اند، تعداد ۴ نفر بی سواد وبقیه دانش آموز هستند.

سرپرست فرمانداری بویراحمد گفت: از سال گذشته مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان توسط دستگاه های حمایتی به خانواده و کودکان کار کمک شده است.

وی اظهار کرد: شهرداری و دستگاه‌های حمایتی باید محلی برای جمع آوری کودکان کار خیابان ها در نطر بگیرند تا کارها و فعالیت های حمایتی بهتری صورت بگیرد.

کناری با اشاره به اینکه نا بسامانی کودکان کار چهره‌ی شهر را نا زیبا می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه روز به روز به تعداد این افراد افزوده می‌شود.

وی افزود: سوءاستفاده از کودکان کار توسط افراد سودجو می‌تواند، جرم تلقی شود و در صورت مشاهده ضمن جمع آوری به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

فرماندار بویراحمد با تاکید بر جمع‌آوری کودکان کار پشت چراغ‌های قرمز، اظهار کرد: بخشی از کودکانی که تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی هستند باید نسبت به مستمری و اشتغال آنها اقدامات موثری صورت بگیرد.

کناری استفاده از خدمات مشاوره ای و کمک های آموزشی به کودکان کار دانش آموز را مثمر ثمر عنوان کرد وگفت: بخش دیگری از آنها اتباع خارجی هستند که می‌بایست به کشور خودشان انتقال داده شوند.

فرماندار بویراحمد با اشاره به آسیب های اجتماعی افزود: این مسئله میتواند به یک معضل بزرگتری در مرکز استان  تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه