English

فجر فرهنگی کرمانشاه با افتتاحیه جشنواره شعر ایران و اکران ۱۴ فیلم فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از برنامه‌ریزی 100 برنامه شاخص فرهنگی در دهه فجر خبر داد و گفت: فجر فرهنگی کرمانشاه امسال با افتتاحیه جشنواره شعر فجر ایران 4 بهمن و اکران 14 فیلم جشنواره فیلم فجر از 13 تا 22 بهمن‌ماه سال جاری در سینماهای کرمانشاه برگزار می‌شود.

فجر فرهنگی کرمانشاه با افتتاحیه جشنواره شعر ایران و اکران 14 فیلم فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در جمع خبرنگاران در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های فجر فرهنگی کرمانشاه، با اشاره به تقارن دهه فجر امسال با ایام دهه فاطمیه، ابراز داشت: فجر فرهنگی کرمانشاه امسال به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی همراه است و سعی دارد، ضمن حفظ ارزش‌های والای اسلامی، فرهنگ اصیل ایرانی و انقلابی را در قالب فجر فرهنگی کرمانشاه به نسل جوان منتقل سازد.

جشنواره شعر فجر ایران در کرمانشاه

میزبانی جشنواره شعر فجر ایران در کرمانشاه

 وی در ادامه در خصوص کم و کیف جشنواره شعر فجر ایران در کرمانشاه، تصریح کرد: استان کرمانشاه امسال میزبان مراسم افتتاحیه جشنواره شعر فجر ایران و در راستای توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در کرمانشاه پس از وقوع زلزله در استان برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

وی افزود: تنها مراسم افتتاحیه جشنواره شعر فجر در کرمانشاه برگزار می‌گردد و دیگر برنامه‌های آن در تهران و دیگر استان‌ها برگزار خواهد شد که این برنامه می‌تواند به‌عنوان نقطه آغازین قوی در خصوص شروع برنامه‌های فجر فرهنگی کرمانشاه محسوب شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مراسم افتتاحیه جشنواره شعر فجر ایران ساعت 16 روز 4 بهمن در تالار انتظار شهر کرمانشاه و با حضور 10 نفر از چهره‌های ادبی و اجرایی بنیاد ادبیات ایران و همچنین 10 نفر از شعرای برجسته ازجمله علیرضا قزوه، محمدعلی بهمنی، پرویز بیگی حبیب آبادی، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی و محمود اکرامی فر برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم فجر درکرمانشاه

برگزاری جشنواره فیلم فجر هم‌زمان با تهران با رویکرد درآمدزایی استانی

جعفری در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر هم‌زمان با تهران در استان کرمانشاه، گفت: ویژگی مهم برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال در مقایسه با سال‌های گذشته این است که امسال با توافقی که با تهیه‌کنندگان شده قرار شده فیلم‌ها برای اکران مستقل در اختیار استان‌ها قرار گیرند و تمامی درآمدهای حاصل از آن به استان و هزینه‌های برگزاری جشنواره اختصاص پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جذب مخاطب استانی برای فیلم‌های مطرح کشوری در جشنواره فیلم فجر را گامی مهم برای رشد سینماهای استان معرفی کرد و اظهار داشت: امکان دیدن فیلم‌های اکران اولی هم‌زمان با تهران برای مردم شهرستان‌ها و استقبال بالا از این رویداد فرهنگی به‌طورقطع دید ویژه کشوری را برای سینماهای استان به همراه خواهد دشت.

وی مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در استان کرمانشاه را روز 13 بهمن‌ماه اعلام کرد و گفت: برنامه اکران و نمایش فیلم‌ها را در سینماهای آزادی و فرهنگ و در دو یا سه شهرستان استان کرمانشاه که سالن سینما دارند و باهدف اشاعه فجر فرهنگی کرمانشاه در سایر شهرستان‌ها با اکران 14 فیلم جشنواره که امکان افزایش آن نیز هست، خواهیم داشت.

وی از اکران حداقل دو و حداکثر سه‌باره هر فیلم جشنواره خبر داد و اعلام داشت: در این صورت حداقل 42 اکران فیلم را در استان خواهیم داشت.

برگزاری جشنواره مد و لباس و محصولات فرهنگی فجر، در جشنواره فجر فرهنگی کرمانشاه

جعفری در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در استان کرمانشاه در ایام دهه فجر افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره روز 18 بهمن برگزار و جشنواره به مدت سه روز در نگارخانه شهید آوینی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین نمایشگاه عکس امام (ره) و فجر انقلاب نیز از 12 تا 17 بهمن‌ماه در نگارخانه شهید آوینی برپا خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مرکز استان و شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، پوستر، کاریکاتور، آثار تجسمی و هنری و... از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای گرامیداشت دهه فجر در استان کرمانشاه خواهد بود که جعفری به آن‌ها اشاره کرد.

وی عنوان کرد: علاوه بر این برنامه‌های شاخص در سطح 532 کانون فرهنگی هنری مساجد نیز هرکدام حداقل دو برنامه برای پاسداشت دهه فجر برگزار خواهد شد که آمار قابل‌توجهی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ضمن خبر رسیدن جشنواره فجر فرهنگی کرمانشاه به مناطق زلزله‌زده، خاطرنشان ساخت: اهالی فرهنگ و هنر استان مرکزی در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه همین هفته در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه حضور پیدا می‌کنند و پیش‌ازاین نیز مناطق زلزله‌زده استان میزبان اهالی فرهنگ و هنر استان‌های یزد، قزوین و سمنان بوده‌اند و قرار است همه استان‌های کشور به‌تدریج در ادامه سال و سال آینده در قالب فستیوال فرهنگ و هنر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه حضور پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه