English

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد در گفتگو با موج

هنوز با ایده آل های شهر مشهد فاصله داریم / باید به توقعات به حق مردم پاسخ دهیم

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: با توجه به همه تلاش های که همکاران ما در شهرداری انجام دادند بازهم هنوز با ایده آل های شهر مشهد فاصله داریم

هنوز با ایده آل های شهر مشهد فاصله داریم / باید به توقعات به حق مردم پاسخ دهیم

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،خلیل الله  کاظمی در بازدید از خبرگزاری موج خراسان رضوی پیرامون برنامه های معاونت خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد برای شهروندان که در این سال ها انجام شده است با خبرنگار شهری موج به گفتگو پرداخت. 

  کاظمی با بیان اینکه در هر دوره مدیریت شهری مشهد با تعامل سازنده با شهرداران برنامه ها را پیش بردیم عنوان کرد: در دوره اولی که در معاونت خدمات شهری مسئولیت پذیرفتم یک خلعی در این معاونت با دیگر کلان شهرهای کشور احساس کردم و شهروندان مشهدی وقتی به شهرهای مثل تهران واصفهان برای سفر می رفتند، زیبایی و تمیزی این شهرها را از ما در مشهد درخواست می کردند که ما هم به این نیاز به حق مردم پاسخ مثبت دادیم 

وی تاکید کرد:همه تلاش مان با همکاران در معاونت این بود که پایتخت فرهنگی جهان اسلام را به استانداردهای مد نظر کلان شهرهای دنیا برسانیم ،یکسری کاستی ها در شهرداری مشهد داشتیم که این به تکنولوژی روز دنیا نیاز داشت که در ارتباطی که با محیط دانشگاه برقرار کردیم توانستیم در حوزه پسماند و محیط زیست این مشکلات را بر طرف کنیم.
معاونت خدمات شهرداری مشهد با بیان اینکه شهروندان روز به روز توقعات شان از ما بیشتر می شود تصریح کرد: طبق یک برنامه از پیش طراحی شده گام بر می داریم تا بتوانیم استاندارد های لازم را برای شهر مشهد رعایت کنیم، اگر  روزی مردم آرزو داشتند که در سطح شهر گل کاری وفضای زیبا ببینند،در حال حاضر مردم به این اتفاقات راضی نمی شوند.
خیلیل الله کاظمی+موج
وی افزود:با توجه به کمبودهای شهر وتوقعات مردم روز به روز کار ما در خدمات شهری سخت تر می شود، البته ما هنوز با ایده آل های شهر مشهد فاصله داریم. 
کاظمی با اشاره به اینکه در 4 حوزه فعالیت معاونت تعریف شده است عنوان کرد: حوزه فضای سبز،ایمنی شهری، میادین میوه وتربار، پسماند و محیط زیست محورهای اصلی ما در خدمات به مردم می باشد، که خوشبختانه سرانه فضای سبز مشهد در پایان سال به 5/14 متر مربع خواهد رسید که این در حالیست زمانی که معاونت را تحویل گرفتم فضای سبز مشهد نزدیک به 6/8 بود. 
وی با بیان اینکه منابع آبی یکی از بزرگترین دغدغه های شهر مشهد می باشد خاطرنشان کرد:تنها شهری هستیم که امروز توانستیم بالغ بر 300الی400 میلیارد تومان سرمایه گذاری در جهت تسویه خانه های آبی در شهر مشهد با مشارکت بخش خصوصی داشته باشیم.
معاون محیط زیست شهرداری مشهد در خصوص اینکه بالغ بر 60 هزار هسته درخت را تا به اکنون کاشته ایم گفت: به لحاظ زیست محیطی و ایجاد منظر زیبای شهری برای فرزندان مان اتفاقی آرامش بخشی در راه است.

وی افزود: دیگر در حوزه پسماند شهری حتی یک کیلو زباله را با ماشین های غیر مکانیزه جمع آوری نمی کنیم بزرگترین شرکت های بازیافت را امروز در شهر مشهد داریم که همه با مشارکت بخش خصوصی شکل گرفته که از این سرمایه گذاری ها 700 اشتغال ایجاد شده است. 

کاظمی با اشاره به اینکه در حوزه ایمنی  23 ایستگاه آتش نشانی در شهر مشهد داشتیم اظهارکرد:در حال حاضر این تعداد به 49 ایستگاه رسیده که ماشین آلات آتش نشانی چشمگیری خریداری شده که در برج های با ارتفاع بلند به راحتی می توانند عملیات انجام دهند. 
خیلیل الله کاظمی+موج

وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه کمترین مشکل سد معبر را در شهر مشهد داشتیم که باید از همکاری مردم با ماموران شهرداری تشکر کرد همچنین بالغ بر 6 هزار شغل مزاحم شهری مثل آهنگری،نجاری ... که پر سر وصدا هستند، با مشارکت بخش خصوصی و تعاونی ها به خارج از شهر منتقل خواهیم کرد که در حال حاضر یک فضای را در حال ساخت داریم که حدود 600 کارگاه تا پایان سال قابل بهربرداری می باشد. 
معاون محیط زیست شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدف و برنامه ها در معاونت خدمات شهری تنها منابع مالی شهرداری را مدنظر قرار ندادیم اظهار کرد: نگاه به سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت اول ما در تامین منابع مالی خدمات شهری بوده است و برای این بخش برنامه های ویژه ای خواهیم داشت
وی با بیان اینکه در یک فرآیند سه ساله ماشین جمع آوری زباله و خاک روبه ها همه مکانیزه شدند تصریح کرد:با سرمایه گذاری 12 میلیارد تومانی بخش خصوصی ماشین های زباله را مکانیزه کردیم فقط سرمایه گذاران یک  شرط داشتند که ما فقط کار پسماند انجام بدهیم ، که ما یک قرارداد سه الی پنج ساله با این سرمایه گذاران امضا کردیم  که برای بخش خصوصی توجیه مالی هم داشته باشد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه