English

رئیس ستاد اقامه نماز استان:

جوانی که امروز در مسجد الله اکبر می گوید یک مجاهد است / از ایده های هنری جدید در ترویج فرهنگ نماز حمایت می کنیم

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: از ایده های هنری خلاقانه و جدید در ترویج فرهنگ نماز خوانی حمایت می کنیم

جوانی که امروز در مسجد الله اکبر می گوید یک مجاهد است / از ایده های هنری جدید در ترویج فرهنگ نماز حمایت می کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج خراسان رضوی از مشهد، حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه بسیاری از نوجوانان از ارتباط عوامل مسجد با آن ها ناراضی هستند، عنوان کرد: نتیجه به دست آمده از بررسی های میدانی نشان می دهد که اگر روابط انسانی و ارتباطی متولیان با نوجوانان و جوانان بهتر باشد این امر می تواند زمینه جذب این قشر تاثیرگذار در مساجد باشد.

وی افزود:نظافت و زیبایی مساجد در حضور نسل جوان به مساجد موثر می باشد که از دیگر عوامل مهم در جذب جوانان برگزاری نشست ها و برنامه های محتوای روز و پاسخگو به مسایل جوانان است.

حجت الاسلام سبحانی نیا خاطرنشان کرد:اگر نسل جوان و نوجوان را باور کنیم و در فعالیت های مسجد به آن ها وظایفی بسپاریم این نقش ها می تواند عاملی برای احساس وابستگی این عزیزان باشد.

وی با اشاره ای به محوریت امام جماعت مساجد در جهت فعالیت سازمان یافته و منسجم گفت: همگرایی و هم افزایی سازمان های فعال در مساجد به عنوان سنگری امن در برابر فرهنگ مسموم غرب می تواند عاملی موثر در جذب جوانان باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری برنامه های مختلف باید متناسب با موقعیت مکانی مساجد باشد، عنوان کرد: مسجدی که در بازار، دانشگاه و یا محیط اداری قرار دارد باید به گونه ای برنامه های خود را تنظیم کند که افراد به محل کار و یا کلاس درس خود برسند.
اقامه نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری

وی با بیان اینکه کانون مساجد پایگاهی فرهنگی می باشد که با نگاهی نو در پایگاه دینی حضور یافته است، گفت: خوشبختانه کانون های مساجد در ارتباط موثر با جوانان و برگزاری فعالیت های فرهنگی از جمله مسابقات و آموزش ها در زمینه های مختلف کارنامه خوبی دارند.

حجت الاسلام سبحانی نیا در خصوص بهتر شدن عملکرد کانون های مساجد خاطرنشان کرد: اگر کانون ها هر دو سال پژوهشی میدانی از نیازها و شرایط منطقه ای خود انجام دهند و براساس نیازها فعالیت هایشان را برنامه ریزی کنند این امر می تواند در عملکرد موفق آن ها تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: حلقه های اولیه و اصلی کانون ها از جمله مدیران و مربیان باید مدام آموزش های لازم در مسایل خانواده، جذب افراد به نماز و غیره را ببینند و اطلاعات کافی و شیوه های برقراری ارتباط با افراد را فراگیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی تصریح کرد: تخصصی کردن برخی از کانون ها اقدام مناسبی است که صورت گرفته،چرا که این گونه کانون ها علاوه بر ارائه خدمات به افراد زیر مجموعه خود می توانند به سایر کانون ها به صورت تخصصی خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه محیط خانه برای بچه‌ها حرف اول را می‌زند اظهارکرد:باید احترام به وقت نماز مثل ساکت شدن در زمان شنیدن اذان و صلوات فرستادن در حال شنیدن اذان و نماز خواندن جدی گرفته شود.

حجت الاسلام سبحانی نیا خاطرنشان کرد: اگر بعد از مسجد رفتن یا نماز خواندن نوبت پارک رفتن یا تفریح دسته جمعی خانوادگی و باشد و کودک روحیه افراد خانواده را شاد ببیند از نماز خاطره خوبی در ذهن او نقش می‌بندد، به‌طور طبیعی بچه‌ها به این نماز شادی‌آفرین علاقه پیدا می کنند.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر دشمن از ابزار فضای مجازی برای نفوذ و سیطره و سلطه فرهنگی استفاده می‌کندعنوان کرد: باید از این فضا برای تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف قرآن و اهل بیت استفاده کنیم؛ شبکه‌های مجازی، ماهواره‌ها، سایت‌ها و تلفن‌های همراه هر کدام یک راه جدید ارتباطی می باشد که مورد استفاده عموم مردم خصوصاً نسل نو می‌باشد.

وی تاکید کرد: امروز فضای مجازی به عنوان یک ابزار در دسترس به ویژه برای جوانان می باشد ابزاری کم‌هزینه، سریع، فرامرزی، جذاب و دوطرفه که در واقع یک فرصت خوب می باشد که، عکس، فیلم، صوت، متن، و همه نوع محتوایی در آن امکان ارسال و استفاده است.

رئیس ستاد اقامه و نماز خراسان رضوی گفت:در فضای مجازی، هم امکان کار حق می باشد ، هم کار باطل! که اگر دانشمندان، اساتید دانشگاه، علماء، طلاب فاضل، فرهنگیان، دانشجویان و اهل فرهنگ، فضای مجازی را از حق پر کنند، قطعاً حضور باطل در این فضا کم‌رنگ ‌تر خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری جشنواره فضای مجازی با همین اهداف خاطرنشان کرد:به دلیل اهمیت فضای مجازی جشنواره با نام «نماز و فضای مجازی» برگزار خواهد شد که این جشنواره شامل تولید و انتشار محتواهای فاخر و ارزنده با موضوع نماز در فضای مجازی، سوق دادن فعالان فضای مجازی به سمت آموزه‌های دینی به ویژه ترویج فرهنگ نماز می باشد.

حجت الاسلام سبحانی نیا تاکید کرد:شناسائی و شناساندن فعالان فضای مجازی و کانال ها و گروه‌های موفق در زمینه ترویج فرهنگ نماز و تشویق و تقدیر از آنان و حرکت در جهت تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و پیام‌های معظم له در اجلاس‌های سراسری نماز به ویژه در عرصه فضای مجازی موضوعات و محورهای جشنواره در دو بخش حرفه‌‌ای و آماتور در نظر گرفته شده است.
تا ۱۵بهمن ماه می باشد شایان ذکر است مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار جشنواره «نماز وفضای مجازی»و زمان برگزاری اختتامیه در نیمه اول اسفند ۹۶ خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه