English

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

۴۰ درصد اعتبارات رونق تولید جاهای دیگر هزینه شد/دلال‌بازی برخی بانک‌ها

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: 40 درصد از اعتبارات رونق تولید را به سمت بحث‌های متفرقه‌ای برده‌ایم که هیچ سنخیتی با رونق تولید و اقتصاد مقاومتی ندارد.

40 درصد اعتبارات رونق تولید جاهای دیگر هزینه شد/دلال‌بازی برخی بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، علی محمد احمدی صبح امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه، برخی از بانک‌های استان جهت گیری مطلوبی ندارند و به جای رونق تولید و اشتغال و توجه به اقتصاد مقاومتی، بیشتر به فکر کاسبی هستند، اظهار داشت: برخی بانک‌ها کمترین کمک را به بخش تولیده کرده‌اند، و پولی که برای دلالی می‌برید دیگر پولی برای پرداخت به بخش تولید نمی‌ماند و برای این بانک‌ها قطعاً تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به توضیح برخی از مسوولان بانک‌ها، گفت: توضیح ندهید، این توضیحات عذر بدتر از گناه است، واحد تولیدی که به مرگ مغزی رسیده، این همه پول بیت‌المال را برای آن هزینه نکنید و این هزینه‌ها را برای واحدهای تولیدی که سودآور هستند، پرداخت شود. کسی که می‌خواهد سوء استفاده کند نباید به آنها هزینه‌ای پرداخت شود. و سازمان صنعت و معدن در گزارش بعدی اطلاعات دقیقی از وضعیت چنین واحدهای تولیدی در استان ارائه دهد.

احمدی تصریح کرد: بانک‌ها بیشترین مشکوک الوصل را دارند و کمترین کمک را بخش تولید کرده‌اند و نباید بروید و دلال بازی کنید.

وی با بیان اینکه، همه بانک‌ها تحت امر قوانین سیستم بانکی کشور هستند، تاکید کرد: بانک‌ها نباید بیشتربه سمت واسطه گری بروند چرا که آمارها نشان می‌دهد، پرداخت‌ها در خصوص رونق تولید و اشتغال خوب نیست.

استاندار عنوان کرد: گزارش کاملی از وضعیت خدمات دهی و پرداخت تسهیلات بانک‌های خصوصی در استان تدوین و به معاون اول رئیس جمهوری و بانک مرکزی کشور ارائه می‌شود تا تصمیم‌های لازم در خصوص آن‌ها اتخاذ شود.

استاندار با یادآوری اینکه، آنچه در کارگروه اشتغال مصوب می‌شود، یک فرآیند غربالگری اولیه است، تصریح کرد: ما هم براین باوریم که پرداخت‌ها با رعایت سازو کار بانکی باشد و هرجا که کارشناس بانک اهلیت طرح را رد می‌کند، باید مجدداً در کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.

احمدی افزود: هدف نهایی ما شناسایی واحدهای تولیدی است که برای راه اندازی نیازمند پرداخت تسهیلات است و باید برای بازگشت آن به چرخه تولید از آن‌ها حمایت کنیم.

استاندار با اشاره به اینکه، بانک‌های خصوصی که هیچگونه کمکی در راستای رونق تولید و اشتغال در استان انجام نمی‌دهند، ساز و کاری برای آن‌ها خواهیم داشت تا وارد این عرصه شوند.

وی با بیان اینکه: برخی بانک‌ها کاسب کاری می‌کنند و کمکی به رونق تولید نمی‌کنند، افزود: تاکید نظام و دولت بر رونق تولید است و ما نباید به سمت واسطه‌گری برویم، از 4 هزار و 160 میلیارد تومان رونق تولید، 30 و 40 درصد آن را به سمت بحث‌های متفرقه برده‌ایم که این هیچ سنخیتی با اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ندارد.

استاندار با تاکید براینکه تا پایان دی ماه جاری بانک‌ها 20 درصد تسهیلات سهم طرح‌های مصوب و معرفی شده را پرداخت کنند، گفت: بانک‌های عامل در استان تا آخر سال از ظرفیت خود برای بازسازی حداقل 3 واحد تولیدی اقدام کنند. 

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی مصوب کارگروه اشتغال که به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند، نمونه غربالگری شده و آماده دریافت تسهیلات هستند، ولی اگر بانکی واحد تولیدی را مستحق دریافت تسهیلات نمی‌داند، باید با دلایل منطقی ما را قانع کند.

احمدی بیان کرد: بانک‌های عامل استان تا پایان دی ماه جاری باید گزارش عملکردی از میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی به این کارگروه ارائه دهند و هر بانک حداقل باید 20 درصد از میزان تعهدات خود را پرداخت کرده باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی