English

در نشست اقتصاد مقاومتی مطرح شد

کوچک و چابک سازی بدنه دولت از طریق واگذاری

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید عزم خودمان را برای اصلاح ساختارها جزم کنیم.

کوچک و چابک سازی بدنه دولت از طریق واگذاری

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، صبح امروز نشست اقتصاد مقاومتی به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران ارشد این استان برگزار شد.

ابتدا در این جلسه مصوبات جلسه قبل مرور و بعد در خصوص واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی بحث و گفت‌وگو شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: بحث اقتصاد مقاومتی زاویای مختلفی از جمله کوچک‌سازی و چابک سازی دولت از طریق واگذاری دارد، شاید در سال‌های گذشته پول و درآمدی زیادی داشتیم که همین مسئله منجر به ناکارآمدی و فساد و سوء استفاده بعضی از مدیران را در حوزه مالی و استخدامی شد و مشاهده کردیم.

احمدی افزود: ریشه این فسادها این بود که ما راه‌حلی برای مقابله با این مشکلات نداشتیم.

وی با بیان اینکه قیمت نفت کاهش پیدا کرد و درآمدهای دولت پایین آمده است، افزود: بنا بر این راه‌حل این است که تلاش کنیم، برای توسعه رونق اقتصادی سیستم اداری را اصلاح کنیم. و دولت نگاهش این است که بودجه‌های مازاد از استان‌ها بیرون نرود، به طوریکه تمام هزینه‌های خود را صرف تجهیز، و احداث پروژه‌ها نکند،  لذا دولت تمام پروژه‌هایی که دارد را باید به بخش خصوصی واگذار کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نباید طرح‌های جدید و نیمه تمام را با رابطه بازی به فامیل‌های خودمان بدهیم، بیان کرد: به جای اینکه اخلاق و دین خودمان را زیر پا بگذاریم، در واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی قانون‌ و شرایط و ضوابط سنجیده شود.

وی با اشاره به اهمیت واگذاری خدمات به مردم توسط بخش خصوصی، تصریح کرد: اگر دولت امکانات و خدمات کمتری ارائه دهد، بودجه‌های کمتری هزینه می‌شود و فساد در سیستم اداری نیز کمتر می‌شود و در نزد خداوند انسان‌هایی می‌شویم که خداوند خواسته است. بنا بر این یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی واگذاری کارها به بخش خصوصی است.

احمدی در ادامه گفت: در ادارات می‌بینیم که پسر خاله، دختر خاله، برادر و خواهر توسط بعضی مدیران به کار گرفته شده است، لذا به همین کارمندان که فامیل‌تان هست برای انجام امورات اداری و مردم فشار بیاورید، تا اضافه‌کاری انجام دهند. و قطعاً چون‌که آنها از سوی این مدیران استخدام شده‌اند، اخراج نمی‌شوند اما کارها را انجام می‌دهند.

وی گفت: مدیران باید مداوم بر کار کارمندانشان نظارت کنند، و این تجربه‌ای است که دنیا نشان داده و سیستم اداری را اصلاح خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اصلاح ساختاری اداری، تاکید کرد: ارزش کار مدیران در پایان مدیریت‌شان این است، که در دوره‌ای که هستیم، چقدر ساختارها را اصلاح کردیم و باید بپذیریم که با این شیوه چیزی درست نمی‌شود و باید این فرهنگ یعنی نظارت بر کارمند و بالابردن سطح کارآیی کارکنان آرام‌ آرام اجرا شود.

احمدی گفت: واقعیت این است که باید عزم خودمان را برای اصلاح ساختارها جزم کنیم.

وی اظهار داشت: اینکه ۵۳۷ طرح و پروژه با اعتباری بیش از ۶۹ میلیارد تومان در استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسائی شده است، اقدام خوبی بوده و لذا باید سطح بندی شوند و مراحل واگذاری آنها آغاز شود.

به گزارش موج، در این نشست یکی از موضوعات دیگری که به آن پرداخته شد،  واگذاری طرح آبرسانی به عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی بود که مجید علی پور مدیرکل امور عشایر استان در این باره گفت: متأسفانه بخش حاضر به سرمایه‌گذاری در این طرح نشد و در واقع هیچ بخشی خصوصیی برای انجام این پروژه اقدامی نکرده است.

احمدی با شنیدن این سخن علی‌پور خطاب به او گفت: ۵۰ درصد تخصیص ردیف امور عشایر حذف شود تا امور عشایر استان توانایی انجام واگذاری این طرح به بخش خصوصی را داشته باشد و اگر این ۵۰ درصد از اعتبارات امور عشایر کم شود، آن وقت می‌بینید که خودروهای حامل تانکرهای آب در مسیر عشایر استان در حال آمد و رفت هستند.

اما در ادامه واگذاری طرح‌های جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که وقتی نوبت به آقای گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی رسید، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه با لحن شوخی قبل از اینکه گوهرگانی صحبت کند، گفت: احتمال آقای گوهرگانی کلاً اعتباراتش حذف شود، که حاضرین خنده‌ای کردند و گفتند، آقای گوهرگانی کلاً جهاد کشاورزی را به زودی واگذار خواهد کرد. [ منطور؛ گوهرگانی معاون استاندار می‌شود]

جعفر گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی استان نیز پیرامون پروژه‌ها و طرح‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی حرف‌هایی را زد که استاندار به او گفت: در یک نشست دیگری بر روی آنها بحث خواهیم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: من بعد بر اساس خروجی عملکرد مدیران بودجه‌ها تخصیص داده می‌شوند، فعلاً باید ببینیم که دستگاه‌ها تا چه حد توانسته‌اند در طول یک سال بودجه جذب کنند و بعد از آن اعتبارات تخصیص داده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه