English

در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد

صادرات محصولات کشاورزی مشکلات تاریخی دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان تولید و صادرات محصولات کشاورزی را بسیار سخت توصیف و اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی در ایران دچار مشکل های تاریخی، نظیرمزیت نسبی است و ما از ظرفیت های بالایی که در این حوزه داریم غافل شده ایم.

صادرات محصولات کشاورزی مشکلات تاریخی دارد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حمیدرضا قلمکاری با بیان اینکه ارزش صادرات محصولات کشاورزی جهان در سال 2015 معادل 1.57 تریلیون دلار  بوده است، گفت: نکته ی قابل تامل در این رابطه آن است که 10 کشور بزرگ صادراتی 73 درصد از این درآمد را به خود اختصاص داده اند و سهم ایران تنها 3.98 میلیارد دلار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مقایسه ی ایران با کشورهای پیشرو در صنعت کشاورزی نشان می دهد که با وجود شرایط یکسان، بهروری ما در کشاورزی بسیار پایین است، اظهار داشت: به عنوان نمونه کشور هلند  که تنها به اندازه ی سه استان شمالی ما وسعت دارد توانسته 84 میلیارد یورو صادرات کشاورزی داشته باشد که این میزان چندین برابر بیشتر از کل صادرات کشاورزی ایران است.

 قلمکاری با تاکید بر اینکه به دنبال برگزاری پی درپی نشست های صادراتی با محوریت محصولات کشاورزی هستیم گفت سعی کرده ایم  بر اساس استراتژی آنالیز شکاف و استفاده از دانش و تجربه ی اساتید دانشگاه و فعالان اقتصادی، مشکلات و معضلات بخش های  مختلف را بررسی نموده و ضمن تدوین راهکارها در قالب طرح های مطالعه شده و ارائه ی آن به دستگاه های دولتی، این طرح ها را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنیم.

وی ایجاد " کارگروه ملی نجات زاینده رود از سرآب تا پایاب" و پیگیری جهت توقف و اصلاح طرح "توسعه باغات در اراضی شیب دار" را از جمله مهمترین طرح ها و فعالیت های کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان دانست و افزود: در زمینه توسعه صادرات نیز راهکارهای خوبی در کمیته های ذیل این کمیسیون ارائه شده است که در قالب طرح های علمی به مسوولین دولتی ارایه و پیگیری خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: اتاق بازرگانی، پارلمان بخش خصوصی و تریبونی است تا همه فعالان اقتصادی بتوانند برای بیان مشکلات خود از آن استفاده کنند و با هم افزایی و همکاری بایکدیگر موانع موجود در حوزه های مختلف اقتصادی را مرتفع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی