English

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به موج:

طرح استیضاح وزیر کشاورزی به نتیجه نمی رسد/حمایت از کشاورز نیازمند تقویت صنایع تبدیلی است

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به لزوم تقویت صنایع تبدیلی کشور گفت: حمایت از کشاورز تنها محدود به وزارت کشاورزی نیست و وزارت صنعت ومعدن و بخش بازرگانی هم با ایجاد زمینه های صادرات و توسعه صنایع تبدیلی در این زمینه مسئولیت دارند.

طرح استیضاح وزیر کشاورزی به نتیجه نمی رسد/حمایت از کشاورز نیازمند تقویت صنایع تبدیلی است

نظر افضلی با اشاره به طرح احتمال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس به دلیل عدم برنامه ریزی در برداشت سیب و نابودی 350 تا 400 هزار تن محصول کشاورزان به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: بحث حمایت از کشاورز صرفا محدود به وزارت جهاد کشاورزی نیست و وزارت صنعت و معدن و بخش بازرگانی نیز دخیل هستند.

 وی افزود: صنایع تبدیلی و فناوری ما در سال های گذشته پیشرفتی نداشته و لذا نمی توانیم مازاد محصول را تبدیل به آبمیوه کنیم. از طرفی بخش صادرات هم ضعیف است؛ در حالی می توان با تقویت زیرساخت ها از پتانسیل کشاورزی در امر ارزآوری استفاده کرد. موضوع از بین رفتن محصولات کشاورزی تنها محدود به امسال نیست. سال قبل هم پرتقال های برداشت شده از بین رفت. در کنار ضعف شرکت های فعال در بخش صادرات، نبود صنایع تبدیلی قوی، هزینه های جانبی و حمل و نقل محصولات را هم اضافه کنید که در نهایت این زنجیره تولید باعث به وجود آمدن اتفاقاتی نظیر از بین رفتن حجم وسیعی از تولیدات کشاورزی می شود. بنابراین همان طور که اشاره شد علت این مساله فقط در عملکرد وزارت جهاد و شخص وزیر خلاصه نمی شود. 

لزوم تغییر در ساختار انسانی وزارت جهاد کشاورزی

نماینده مردم نهبندان در مجلس درباره عملکرد وزیر جهاد کشاورزی و احتمال استیضاح وی اظهار داشت: در جلسه ای که کمیسیون کشاورزی با مهندس حجتی داشت به ایشان گفتیم که شما 8 سال وزیر بودی و قرار است 4 سال دیگر در این حوزه فعال باشید. بنابراین ما انتظار داریم قوی تر از قبل کار کنید. در همین رابطه اعضای کمیسیون از وی خواستند با تغییر در ساختار انسانی وزارت خانه، این سازمان را از خمودگی خارج سازد. 

دبیر کمیسیون کشاورزی در ادامه ضمن انتقاد از اقدام اخیر وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: ما در مورد این مساله که بخش غله و گندم به وزارت صنعت سپرده شده اعتراض داریم اما در کل حجتی سه ماه قبل رای اعتماد دوباره از مجلس گرفت و لذا باید به وی فرصت عمل داد. 

وی با رد احتمال قوت گرفتن طرح استیضاح وزیر کشاورزی تاکید کرد: اگر به عملکرد وزیر انتقاد وجود دارد ابتدا باید تذکراتی به او داد و اگر بعد مدتی کارها بر طبق انتظار پیش نرفت، می توان به موضوع استیضاح فکر کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه