English

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور:

روند روبه رشد و قابل قبول آموزش های مهارتی درکردستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این داده ها نمایانگر این است که در مجموع اگر فعالیت های پیش بینی شده، اجرایی شود، بخش مهارت آموزش استان آمادگی کافی را دارد که پشتیبانی کافی را از طرح ها لحاظ کند و خلاء و ضعف هایی را که از این ناحیه بر طرح های اشتغال‌زا وارد است را بتوان تأمین و جبران کرد.

روند روبه رشد و قابل قبول آموزش های مهارتی درکردستان


به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، سلیمان پاکسرشت در جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان که با حضور وزیر کار تشکیل شد، با اشاره به اینکه تعهد به خدمت به مناطق غرب و مناطق محروم در اولویت کاری قرار گرفته است، اظهار کرد: یقیناً اعتماد به کُردها هرگز پیشمانی را به بار نمی آورد چرا که کُردها خود را متعهد می دانند که خوبی را دوچندان باز می گردانند و در صورت ایجاد فرصت خدمت رسانی آن را به بهترین نحو انجام می دهند. 

 
وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی یکی از اتفاقات میمون طی یک ماه گذشته است، افزود: ابلاغ قانون نظام جامع فنی و حرفه ای به عنوان یک قانون پیشرو در توسعه آموزش های مهارتی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارت خانه متولی این امر تعیین شده که فرصت خوبی برای دنبال کردن آموزش مهارتها آن گونه که در طرح های اشتغال تعریف شده است می باشد.
 
رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور بیان کرد: خوشبختانه استان کردستان از جایگاه و موقعیت مناسبی در رده بندی های رایج سازمان برخوردار است و یکی از استانهایی می باشد که رتبه های شایسته ای را از حیث کارآمدی و عمل به تعهدات آموزشی داشته است.
 
وی با اعلام اینکه در رابطه با فعالیت های اشتغال طی سال 96 اقدامات مناسبی صورت گرفته است افزود: در برنامه های طرح فراگیر اشتغال 650 نفر یعنی 50 درصد تعهد تعیین شده تأمین شده است.
 
پاکسرشت عنوان کرد: در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی 310 مجوز صادر شده و 488 نفر هم مشغول شده اند که از این حیث در رتبه 5 کشور قرار داریم. 
 
وی افزود: در طرح توسعه مشاغل خانگی تا کنون 1400 نفر آموزش های مهارتی لازم را دیده اند و در حوزه هایی همچون لباس کردی، غذاهای محلی و صنایع دستی مهارت ها را کسب کرده اند.
 
معاون وزیر کار ادامه داد: در زمینه ایجاد کسب و کار در قالب طرح تأمین مالی خُرد هم در 25 روستا طرح با هماهنگی اداره کل بهزیستی اجرا شده و 230 نفر از مزایای آموزش های مهارتی برخوردار شده اند.
 
وی با اعلام اینکه در تأمین فرصت شغلی در مناطق روستایی محروم و عشایری هم 400 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده است، گفت: در اجرای طرح تکاپو 50 درصد از فضای مرکز برای اجرای این طرح اختصاص داده شده است.
 
پاکسرشت خاطرنشان کرد: این داده ها نمایانگر این است که در مجموع اگر فعالیت های پیش بینی شده، اجرایی شود، بخش مهارت آموزش استان آمادگی کافی را دارد که پشتیبانی کافی را از طرح ها لحاظ کند و خلاء و ضعف هایی را که از این ناحیه بر طرح های اشتغال‌زا وارد است را بتوان تأمین و جبران کرد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه