English

استاندار کرمانشاه:

فرهنگ را از توسعه جدا کنیم حاصل کار یک توسعه ناپایدار خواهد بود

هوشنگ بازوند با اشاره به نرخ بالای بیکاری کرمانشاه این معضل را چالشی جدی برای فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: رشد نامتوازن شهری، حاشیه‌نشینی گسترده گرفتاری‌های بسیار زیادی را برای فرهنگ عمومی استان به وجود آورده است.

فرهنگ را از توسعه جدا کنیم حاصل کار یک توسعه ناپایدار خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، بازوند در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گسترش روزافزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی را باعث پدید آمدن یک شکاف بین نسلی عنوان کرد و ابراز داشت: آموزه‌های دینی می‌توانند به پر کردن خلأهای فرهنگی و معنوی موجود در جامعه بسیار کمک کند .

وی مهار غول بیکاری را بابیان صرف شعاری غیرممکن دانست و گفت: رفع بیکاری به‌صورت عملی نیازمند تولید ثروت، افزایش سرمایه‌گذاری و امنیت سرمایه‌گذاری است و فرهنگ عمومی باید به کمک سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بیاید.

بازوند استفاده غیر کارشناسی و افراطی از شبکه‌های مجازی را یکی از موارد آسیب‌زننده به فرهنگ عمومی ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما وظیفه بسیار مهمی در تقویت فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت برخورد مناسب و هوشمندانه می‌توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد اما در غیر این صورت این مشکلات و مسائل می‌توانند تبدیل به چالش شوند و تهدیدهای جدی را در پی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در هرجایی که توانسته‌ایم فرهنگ عمومی را نهادینه کنیم به موفقیت‌های بزرگی دست پیداکرده‌ایم ، گفت: در دو مقطع بسیار مهم و سرنوشت‌ساز دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، فرهنگ انقلابی و فرهنگ دفاع مقدس تبدیل به یک فرهنگ عمومی بسیار فراگیر در عرصه‌های مختلف شد و در جامعه کاملاً نهادینه شد و رمز موفقیت کشور در این دو عرصه بسیار عظیم نیز در همین نکته نهفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه