English

در گفتگوی موج با بانوان هندبالیست تیم مشکی پوشان مشهد مطرح شد:

لزوم تداوم حمایت مالی مشکی پوشان برای ‌احیای هندبال بانوان خراسان رضوی/اسپانسر هندبال بانوان جا خالی نکند

در گفتگوی خبرگزاری موج با 3 تن از بانوان فعال هندبال مشهد بر لزوم توجه و همراهی مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان در جهت احیای دوباره جایگاه این رشته ورزشی در کشور تاکید شد.

لزوم تداوم حمایت مالی مشکی پوشان برای ‌احیای هندبال بانوان خراسان رضوی/اسپانسر هندبال بانوان جا خالی نکند

به گزارش خبرگزاری موج از مشهدهندبال خراسان رضوی در سالهای نه چندان دور با حمایتی خوبی که توسط حامیان مالی مختلف اعم از موسسه مالی اعتباری منحل شده ثامن الحجج (ع)، بام مشهد، پدیده و ... از پویایی خاصی برخوردار بود که متاسفانه با تغییراتی که بوجود آمد، اکنون از وضعیت خوبی در سطح کشور برخوردار نیست و آن شور و نشاطی که از هندبال خراسان در مشهد، سبزوار و طرقبه شاندیز شاهد بودیم دیگر خبری نیست.

خبرگزاری موج به بهانه پایان دور نهایی رقابتهای لیگ دسته یک هندبال بانوان کشور و عدم موفقیت تیم مشکی پوشان نماینده مشهد در این مسابقات، گفتگوی وی‍‍‍‍ژه ای با مربی و دو تن از بازکنان، این تیم انجام داده و با نگاه تحلیلی به علل و عوامل ناکامی و شرایط نه چندان مطلوب هندبال بانوان در خراسان رضوی پر داخته است.

اسپانسر هندبال بانوان جا خالی نکند

ملیحه نوری مربی تیم هندبال مشکی پوشان بانوان مشهد در این گفتگو با اشاره به لزوم تداوم حمایت های باشگاه مشکی پوشان از این رشته ورزشی عنوان کرد: تمرینات تیم از تیرماه امسال زیر نظر سرمربی تیم  به طور جدی آغاز شده بود و تیم آماده ای برای این رقابتها بسته شد.

وی با بیان اینکه از ابتدا برای قهرمانی و صعود به لیگ برتر تلاش می کردیم افزود:  رقابتهای لیگ یک کشور با حضور 13 تیم در 3 گروه برنامه ریزی شده بود که مشکی پوشان توانست در یک گروه دشوار با حضور اصفهان و شیراز به عنوان سرگروه به دور  بعدی راه یابد.

مربی تیم هندبال مشکی پوشان مشهد ادامه داد: متاسفانه با بد شانسی در دور پایانی در شرایطی که با حمایت باشگاه مشکی در مشهد میزبان نیز بودیم، در یک بازی پایاپای مقابل تیم البرز بر اساس قانون گل طلایی حذف شدیم.

وی دلیل ناکامی تیم هندبال مشکی پوشان را عدم وجود انگیزه در بانوان عضو این تیم، عنوان کرد:‌متاسفانه تا کنون هیچ مبلغی از قرار داد بازیکنان از سوی باشگاه پرداخت نشده است و همچنین از پاداشی که می توانست به خاطر صعود این تیم به دور پایانی به بازیکنان بومی و با استعداد مشهدی داده شود و برای آنها ایجاد انگیزه کند، خبری نبود.
هندبال بانوان

نوری که حدود 12 سال سابقه فعالیت به عنوان بازیکن هندبال در بخش دانش آموزی و کسب عناوین کشوری را در کارنامه دارد و هم اکنون دارای مربیگری درجه یک می باشد عنوان کرد: متاسفانه به دلیل نبود باشگاه و کلاس آموزشی به صورت تخصصی در رده های پایه کار خاصی انحام نمی شود و تنها فعالیت های آموزشگاهی در هندبال مورد توجه آموزش و پرورش قرار دارد.

وی ادامه داد: در بخش آموزشگاهی نیز به دلیل محدودیتهای فنی مربیان تربیت بدنی و ورزش مدارس، هندبال به صورت تخصصی آموزش داده نمی شود که این امر نمی توان کمک موثری به توسعه این رشته ورزشی انجام دهد.

"واگذاری سالن کوثر به رشته های دیگر به هندبال مشهدضربه می زند"

نونا سفید سنگی، دبیر بخش بانوان هیات هندبال مشهد و یکی از بازیکنان تیم مشکی پوشان نیز به عدم حمایت و همکاری اداره کل ورزش و جوانان با هیات هندبال مشهد و استان اشاره کرد و گفت:‌متاسفانه تالار هندبال کوثر تنها سالن اختصاصی این رشته ورزشی که پیشتر در اختیار هیات قرار داشت، به صورت مزایده از سوی اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است و در اختیار  دیگر رشته های ورزشی قرار گرفته است که این امر به ضرر هندبال مشهد خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای تداوم تمرینات و توسعه این رشته، وجود یک سالن اختصاصی به عنوان خانه هندبال همانند دیگر رشته ها ضروری است، عنوان کرد:‌ متاسفانه حتی برای میزبانی دور نهایی لیگ یک کشور نیز دچار مشکل سالن بودیم که با همکاری دانشگاه فردوسی از مجموعه ورزشی این مرکز علمی برای این رقابتها استفاده شد.

بازیکن تیم هندبال مشکی پوشان مشهد با بیان اینکه مربیان هندبال خوبی در بخش بانوان داریم، ادامه داد: هرچند با همت آموزش و پرورش و برگزاری مسابقات نواحی آموزشگاه ها، در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و نوچوانان اقدامات اولیه انجام می شود، اما برای رشد و توسعه این رشته ورزشی در بخش بانوان به وجود سالن و کلاس آموزشی تخصصی و تداوم آموزش و تمرینات توسط مربیان حرفه ای نیاز است.

وی به وجود استعدادهای فرواران در هندبال بانوان مشهد اشاره کرد و  افزود: پتانسل لازم برای انجام برنامه های استعدادیابی در هیات مشهد وجود دارد اما نبود منابع مالی، زیرساختهای لازم  و توجه مسوولان ورزش استان، مانع اجرای این برنامه ها توسط هیات می شود که امیدواریم برنامه ریزی مطلوبی برای رفع این کاستی ها صورت گیرد.

نباید تیم هندبال بانوان مشهد تا سال آینده رها شود"

ریحانه آریا دروازه بان تیم هندبال مشکی پوشان مشهد که حدود 4 سال به صورت حرفه ای این رشته ورزشی را دنبال میکند نیز در این گفتگو بیان کرد:‌ عدم ثبات و تغییرات کادر فنی در هر سال، باعث عدم شناخت فنی مربی و سرمربی از بازیکنان و شرایط آمادگی آنها می شود و این امر در عملکرد ما در بازی ها اثر می گذارد.
هندبال بانوان

وی با بیان اینکه تیم هندبال بانوان بعد از هر دوره مسابقات رها می شود، افزود: ماندن مربی در کنار بازیکنان و تداوم تمرینات  تیم حداقل یک جلسه در هفته می تواند کمک شایانی به حفظ آمادگی بازیکنان برای فصل آینده انجام دهد.

این بانو 21 ساله و آینده دار هندبال خراسان رضوی، ادامه داد:‌ متاسفانه نبود نظارت مربی بر تمریناتم پیش از آغاز اردوهای تیم مشکی پوشان از تیر ماه امسال باعث شد که به تنهایی در بدنسازی و تمرینات فردی اشتباه عمل کنم که این امر به طور جدی بر انعطاف و آمادگی یک دروازه بان هندبال اثرگذاراست.

وی با تاکید بر حضور مربی بدنساز درکنار تیم و همچنین تامین نیازهای لازم برای فعالیت موثر بازیکنان حرفه ای هندبال، خاطر نشان کرد: شروع تمرینات پر فشار در 4 یا 5 ماه مانده به مسابقات برای آمادگی یک تیم در سطح لیگ کشور کافی نیست که اگر تداوم حمایت های باشگاه مشکی پوشان و برنامه ریزی مسوولان را داشته باشیم، می توانیم با برگزاری تمرینات منظم و برخورداری مستمر از حضور مربی شرایط بهتری را در مسابقات رغم بزنیم و موثرتر عمل کنیم.

 مرتضی احمدی. خبرگزاری موج

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی