English

موفقیت دانش‌آموزان کرمانشاهی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهانی هندبال

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان کرمانشاه گفت: در مسابقات انتخابی دانش آموزان پسر 6 تیم کرمانشاهی مقام اول، سه تیم مقام دوم و دو تیم مقام سوم کشوری را کسب کردند و همچنین 16 مدال طلای انفرادی، 20 مدال نقره‌ی انفرادی و ده مدال برنز انفرادی را به خود اختصاص دادند.

موفقیت دانش‌آموزان کرمانشاهی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهانی هندبال

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، با بیان اینکه حدود یک هزار 100 معلم ورزش متخصص در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: ما برنامه‌های متنوعی در استان برای اجرای مطلوب درس تربیت‌بدنی ازجمله برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای داریم.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین هدف ما از برگزاری المپیاد درون مدرسه‌ای ایجاد روحیه‌ی نشاط و شادابی، تقویت حس مسوولیت‌پذیری و انجام کار گروهی و جمعی در بین دانش‌آموزان است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه، افزود: هم‌زمان با اجرای" زنگ ملی ورزش" در رادیو ورزش رأس ساعت 7 و 30 دقیقه هرروز صبح با توجه به شرایط مناسب جوی، ورزش صبح گاهی در مدارس برگزار می‌شود و همچنین علاقه‌مندان به فعالیت در رشته‌های ورزشی مختلف ورزشی می‌توانند دوکانونه‌ای ورزشی خارج از مدرسه تحت نظر مربیان آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

محمدی با اشاره به اینکه امسال نیز المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای شکل‌گرفته است، تصریح کرد: برگزیدگان پس شرکت در مسابقات بین کلاسی و راه‌یابی به مسابقات مرحله ناحیه‌ای، منطقه‌ای و استانی که تا اردیبهشت‌ سال آینده ادامه می‌یابد به مرحله‌ی مسابقات قهرمانی کشوری در تابستان سال آینده اعزام می‌شوند.

وی گفت: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارتخانه تعیین می‌کند که مسابقات در چه رشته‌هایی برگزار شود و ما بر اساس دستورالعمل آن عمل می‌کنیم که در چه رشته‌هایی مسابقات را برگزار و برگزیدگان را به مرحله‌ی کشوری اعزام کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته 180 هزار دانش‌آموز در مسابقات المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت کردند و پس از غربالگری 586 نفر از افراد برگزیده در قالب تیم‌های بدمینتون، هندبال، کشتی، دوومیدانی، شنا و... به مسابقات کشوری اعزام شدند، خاطرنشان کرد: برای اساس دستورالعمل‌های تهیه‌شده ارزشیابی درس تربیت‌بدنی انجام می‌شود که با برگزاری آزمون هماهنگ در مقاطع تحصیلی ششم و نهم کتاب راهنمابر اساس محتوا، در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ایم، تا با این شیوه‌ی نظام‌مند، فعالیت‌های مطلوبی برای اجرای درس تربیت‌بدنی داشته باشیم.

وی گفت: همچنین در رشته‌ی کشتی آزاد نونهالان پسر مقام نخست را کسب و تیم دانش‌آموزان پسر دوره‌ی دوم متوسطه، نیز در رشته‌ی هندبال مقام اول کشوری را به دست آوردند که با انجام تمهیدات مقدماتی و تأمین اعتبار به‌عنوان نماینده‌ی جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در شرکت در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه