English

بیش از ۲۰۹ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت گندم و جو رفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: درمجموع 209 هزار و 938 هکتار از اراضی کشاورزی گندم و جو کرمانشاه، 123 هزار و 500 هکتار کاشت گندم آبی و دیم و 86 هزار و 438 هکتار جو آبی و دیم بوده است.

بیش از 209 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت گندم و جو رفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، نوربخش حاتمی کشت پاییزه گندم و جو به‌صورت آبی و دیم را از اواخر شهریور تا اواخر آذرماه سال 96 به مدت سه ماه اعلام کرد و افزود: در سال زارعی جاری بیشترین رقم جو کاشت شده در اراضی کشاورزی این شهرستان رقم سرارود بوده که با توجه به عملکرد متوسط 8 تن در مزارع دیم و 5 تن در مزارع آبی در هکتار پیش‌بینی می‌شود بالغ‌ بر 165 هزار تن جو تولید شده و روانه بازار جهت مصرف دامداری‌ها شود .

وی تصریح کرد: همچنین ارقام گندم کاشت شده شامل میهن، سیروان، آذر2 و سرداری  است  و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی 97-96 از اراضی زیر کشت گندم آبی و دیم این شهرستان در سطح 123 هزار و 500 هکتار میزان 300 هزار تن گندم تولید و تحویل سیلو و بازار مصرف شود.

حاتمی خاطرنشان ساخت: با برنامه‌ریزی مناسب در کشت پاییزه تأمین نهاده‌ها از جمله کود و بذر به‌ موقع در اختیار کشاورزان قرار گرفت و با رعایت تاریخ کشت، تمامی مزارع گندم و جو بر اساس توصیه‌های مرکز تحقیقات در وقت مناسب کشت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه