English

۴۵۹ هکتار از باغات کرمانشاه در حال برداشت سیب هستند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از عملیات برداشت سیب از باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت باغات سیب، 9 هزار تن محصول جمع اوری شود.

459 هکتار از باغات کرمانشاه در حال برداشت سیب هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، نوربخش حاتمی بابیان اینکه برداشت سیب در شهرستان کرمانشاه از اوایل شهریورماه در این شهرستان آغاز می‌شود و تا اواخر مهرماه نیز ادامه دارد گفت: این محصول پس از برداشت به شهرهای دیگر صادر می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود باغداران، امسال بیش از 9 هزار تن سیب از باغات شهرستان کرمانشاه برداشت و وارد بازار کنند.

حاتمی بیان کرد: با توجه به ‌وضعیت اقلیمی موجود انتظار داریم میزان برداشت سیب در این شهرستان نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش پیدا کند زیرا مدیریت بسیار خوبی در بحث باغداری در شهرستان اعمال شد.

نامبرده بابیان این‌که به‌صورت میانگین از هر هکتار بیش از 20 تن سیب برداشت می‌شود، عنوان کرد: بیشتر باغ‌های سیب گلاب در دهستان‌های بیلوار و کوزران قرار دارند.

وی ادامه داد: سیب گلاب محلی، سیب گلاب زرد، سیب گلاب قرمز، رد و گلدن از ارقام سیب تولیدی در شهرستان کرمانشاه هستند و با توجه به کیفیت این ارقام، برای فروش به استان‌های هم‌جوار فرستاده می‌شوند.

حاتمی بیان کرد: سیب برداشت‌شده در شهرستان کرمانشاه علاوه بر مصرف به‌صورت خام، در تولید لواشک محلی و انواع ترشی‌ها مصرف می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه