English

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم:

بیشتر نقاط ایران روی گسل قرار دارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: بیشتر نقاط ایران روی گسل قرار دارد و امکان وجود حوادثی همچون زلزله در نقاط مختلف کشورمان زیاد است.

بیشتر نقاط ایران روی گسل قرار دارد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در گفتگو با خبرنگار موج در قم، با اشاره به خدمت رسانی جمعیت هلال احمر استان قم به زلزله زدگان استان کرمانشاه اظهار کرد: نیروهای این جمعیت از همان ساعات ابتدایی پس از زلزله به سمت منطقه زلزله زده حرکت کردند و امدادرسانی نیروهای جمعیت هلال احمر استان قم به زلزله زدگان به خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: 12 هزار منازل در زلزله استان کرمانشاه به صورت کامل تخریب شد و 18 هزار منزل دیگر نیز قابل سکونت نیست، زلزله استان کرمانشاه 30 ثانیه لرزش داشت و عمق این زلزله بیشتر از زلزله‌های دیگر کشور بود.

محمد گلفشان افزود: تیم‌های امدادی استان‌های قم، همدان، البرز و لرستان توانستند در عرض 24 ساعت پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه، 38 نفر را زنده از زیر آوار خارج کنند.

وی با اشاره به امدادرسانی جمعیت هلال احمر به مردم شهر سرپل ذهاب اظهار کرد: در این شهر 12 هزار و 500 خانوار آسیب دیدند و جمعیت هلال احمر بین تمام این خانوارها چادر توزیع کرد، البته تبلیغات مطرح شده در فضای مجازی به روحیه امدادگران آسیب زد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: وظایف در جمعیت هلال احمر تقسیم شده است، کارهای درمانی توسط معاونت درمانی این جمعیت ارائه می‌شود، همچنین سازمان جوانان هلال احمر نیز در بحران‌ها وظیفه پشتیبانی از فعالیت‌های معاونت درمانی و نیز حمایت‌های روانی را بر عهده دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: پس از زلزله رودبار تیم‌های حمایت روانی در این جمعیت شکل گرفت و تیم‌های حمایت روانی جمعیت هلال احمر استان قم به مردم منطقه زلزله زده ازگله خدمات ارائه دادند.

گلفشان در پایان با اشاره به ویژگی‌های کشورمان خاطرنشان کرد: اکثر نقاط ایران بر روی گسل قرار دارد و امکان وجود حوادثی همچون زلزله در نقاط مختلف کشورمان زیاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه