English

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان:

تامین امنیت اردوهای دانش‌آموزی، مهم‌ترین اقدام کارگزاران این حوزه است

محسن یوسفوند در حاشیه جلسه کارشناسان و کارشناس مسئولان فعالیت‌های اردویی و و فوق برنامه آموزش و پرورش استان ضمن تسلیت فاجعه تصادف دانش آموزان استان البرز در اردوی راهیان نور، گفت: تامین امنیت دانش آموزان در اردو، مهم‌ترین اقدام کارگزاران اردو‌ها است.

تامین امنیت اردوهای دانش‌آموزی، مهم‌ترین اقدام کارگزاران این حوزه است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، محسن یوسفوند، گفت: حادثه در کنار اردو است ولی نمی‌شود به دلیل ترس از حادثه، اردو را تعطیل کرد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و اجرای اردوهای دانش‌آموزی یک ضرورت است و تاثیرات مهم و اساسی بر شکل‌گیری شخصیت درست اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان خواهد گذاشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان ضمن تسلیت فاجعه تصادف دانش آموزان استان البرز در اردوی راهیان نور، گفت: تامین امنیت دانش آموزان در اردو از مهم‌ترین اقدام کارگزاران اردو‌ها است.

یوسفوند با اشاره به اینکه اردو کارکرد تربیت اجتماعی دارد، گفت: برای اینکه تعلیم و تربیت از چارچوب محدود مدرسه خارج شود و کارکرد اجتماعی آن در جامعه روشن شود باید تربیت اجتماعی سر لوحه روش ها در آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی افزود: به جهت تامین هزینه اردو لازم است در جلسات خیرین، موضوع تربیت و نشاط را مطرح کرده و نگاه آنان را با عنوان خیرین تربیت به اردوها معطوف کنیم تا ما را در اجرای برنامه ها یاری کنند.

محسن یوسفوند، یکی از کارکردهای عمومی آموزش و پرورش را تربیت اجتماعی بیان کرد و افزود: از مفاهیم عمده تربیت اجتماعی استقلال، خودرهبری، همکاری، نوع دوستی است که در نتیجه تربیت  شخصیت اجتماعی دانش آموزان شکل می گیرد و این آرزوی دیرینه مسئولان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: در مکتب اسلام به اجتماعی بودن و اجتماعی شدن تاکید شده است و مهمترین مورد در این زمینه تربیت اجتماعی خانواده در مورد دانش آموزان است.

یوسفوند، گفت: مدرسه نهاد دوم برای تربیت اجتماعی می تواند باشد به شرط اینکه همکاری تنگاتنگ بین اولیا و مدرسه ایجاد شود.

وی بیان داشت: اگر دانش آموزان آرمانی نباشند به هدف و کمال مطلوب نمی رسند و ما باید آرمان گرایی الهی و خدایی را در دانش آموزان تقویت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان، افزود: اردو، رهایی از سکون و یکنواختی برای دانش‌آموز است، لذا باید ارتباط با طبیعت را برای دانش‌آموزان فراهم کرد.

محسن یوسفوند، اردو را ارتباط برقرار کردن و همراهی کردن با دیگران دانست و ادامه داد: اردو برای ایجاد مهارت اجتماعی و مهارت ارتباط است.نقش اردو در رشد دانش آموزان غیر قابل انکار است.مدیران باید بدانند که اگر می خواهند تربیت کامل صورت گیرد باید اردوهای هدف دار برگزار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه