English

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان:

رویکرد اصلی جشن تکلیف دانش‌آموزان لرستانی معنویت‌گرایی است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان از برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان در مدارس این استان خبر داد.

رویکرد اصلی جشن تکلیف دانش‌آموزان لرستانی معنویت‌گرایی است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، محسن یوسفوند در خصوص برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان لرستانی، گفت: باید تلاش شود تا این جشن به ماندگارترین، زیباترین و اثرگذارترین لحظه زندگی دانش‌آموزان استان تبدیل شود.

دکتر محسن یوسفوند با اشاره به اینکه مراسم جشن تکلیف، پاسخ مثبت و موثری به حالات و عواطف درونی نوجوانان است، خاطر نشان کرد: تشرف دانش آموزان به سن تکلیف و آغاز مرحله نورانی عبادت، یکی از حساس‌ترین و ظریف‌ترین دوران گذار، محسوب می‌شود و این موضوع باید به یک جریان و حرکت فرهنگی، مذهبی تبدیل شود و متولیان و متصدیان امر تربیت به‌ویژه نهاد خانواده و مدرسه بر این مسئله متمرکز شوند.

وی تاکید کرد: هر گونه برنامه‌ریزی و انجام برنامه‌های جشن عبادت (تکلیف) در مدارس بدون برنامه‌ریزی و تدبر در جزییات این امر شرعی، ممکن است اثرگذاری کمتری داشته باشد.

یوسفوند برپایی جشن های پرهزینه  و تجملاتی را از آسیب‌های جدی این مراسم برشمرد و تاکید کرد: مدیران مدارس باید با رعایت سادگی و پرهیز از تجملات و هزینه تراشی برای دانش‌آموزان تلاش کنند تا روح عبودیت و بندگی در وجود آنان نهادینه شود و به سمت هدف واقعی این مراسم هدایت شوند.

معاون  پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در ادامه، تصریح کرد: در این راستا، اداره کل آموزش و پرورش عملکرد مدیران مدارس را به دقت بررسی خواهد کرد تا از اهداف اصلی این جشن منحرف نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه