English

راه اندازی نخستین شهرک صنعتی خصوصی در هرمزگان

نخستین شهرک صنعتی بخش خصوصی در غرب استان در فاصله ۴۰ کیلومتری منطقه انرژی بر پارسیان در زمینی به مساحت ۳۰۰ کیلومتر مربع راه اندازی می‌شود.

راه اندازی نخستین شهرک صنعتی خصوصی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، فریدون همتی در دیدار با مشاور وزیر صنعت معدن تجارت کشور و هیات سرمایه گذار این شهرک گفت: این شهرک در فاصله ۴۰ کیلومتری منطقه انرژی بر پارسیان در زمینی به مساحت ۳۰۰ کیلومتر مربع جانمایی شده است.

فریدون همتی افزود:برای راه اندازی این شهرک ۹۹۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی گفت: در شهرک صنعتی تخصصی معدن دو کارخانه سیمان خاکستری و سفید با ظرفیت ۶ هزار و ۶۰۰ تن، کارخانه آهک و دانه بندی با ظرفیت ۵۰۰ تن، کارخانه هیدارته با ظرفیت ۳۰۰ تن و آلومینیوم با ظرفیت یک میلیون تن تومان راه اندازی می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: با راه اندازی شهرک صنعتی برای ۶۸۵ نفر بصورت مستقیم و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: تامین سرمایه برای راه اندازی این شهرک بصورت فاینانس و با کمک صنعتگران بخش خصوصی است

یزدانی افزود: ۱۸ استعلام از دستگاه اجرایی برای راه اندازی شهرک لازم است که ضروری است دستگاه‌های استانی در صدور مجوز و تملک زمین همکاری کنند.

وی گفت: در مراحل بعدی ساخت بندر صادراتی با ظرفیت ۴۰ میلیون تن در سال و طرح صادرات مواد معدنی از این شهرک به غرب آفریقا در دستور کار است.

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: مجوز ساخت ۳ شهرک صنعتی بخش خصوصی دیگر در هرمزگان بزودی صادر می‌شود.

خلیل قاسمی افزود: این شهرک‌ها در پالایشگاه نفت ستاره بندرعباس، بندر آفتاب بندرلنگه، حاجی آباد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه