English

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد خبرداد:

کارگروه تسهیل سرمایه‌گذاری در مشهد تشکیل شد

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کارگروه تسهیل سرمایه‌گذاری در مشهد تشکیل شد و مشکلات سرمایه گذاران سه پروژه مشارکتی در این کارگروه حل شد.

کارگروه تسهیل سرمایه‌گذاری در مشهد تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،احمد نوروزی دراولین  نشست خبری اظهار کرد: در جلسه علنی گذشته شورای اسلامی شهر مصوبه‌ای گذراندیم تا پروژه‌های بالای 2هزار مترمربع در بخش بدون تخلف بتوانند به کار خود ادامه دهند ؛و فقط بخش خلاف‌دار آنها متوقف شود.

وی  خاطرنشان کرد: اگر ساختمانی قابل تفکیک نیست و دچار تخلف شده است باید  مانع ادامه کار شد ، ولی اگر ساختمانی که دچار تخلف شده است بخش‌های تخلف‌دار با سایر بخش‌های آن قابل تفکیک است نباید کل آن ساختمان پلمپ شود.

نوروزی با بیان اینکه ما حامی خلافکاران نیستیم  افزود : در ساختمان‌های گروه جیم و دال که خلافی ندارد  مانع کارنمی شویم  تا پروژه‌های بزرگ متوقف نشود .

رییس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به راه‌اندازی کارگروهی برای تسهیل سرمایه‌گذاری با حضور معاونین شهرداری، نمایندگان صنعت ساختمان و کارشناسان کمیسیون‌های مختلف شورا برای بررسی پرونده‌های ساختمان‌های گروه ج و د دارای تخلف، افزود: مهم است که این پروژه‌ها زمین نخورد درغیر اینصورت ما نمی‌توانیم انتظار جذب سرمایه جدید را داشته باشیم.

وی  گفت : در گذشته با سختگیری‌هایی که بوده باعث خروج سرمایه و ورشکستگی بسیاری از سرمایه‌گذاران در مشهد شدند و  ما  تصمیم داریم تا سختگیری‌ها را کم  و جذب سرمایه جدید  را داشته باشیم.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت : مرکز شهر مشهد از نظر تجاری اشباع است مگر اینکه مطالعات بازار آن انجام شود .

وی درباره سرمایه گذاری در امور تفریحی و گردشکری مشهد افزود: در همه جای شهر حتی مرکز شهر نیز نیاز به سرمایه‌گذاری در این زمینه  داریم واین یکی از زمینه‌های موردنیاز شهر مشهد است که باید به آن توجه شود.

نوروزی با اظهار تاسف از تعطیل شدن  کوهستان پارک شادی  گفت : این پروژه با بورس بازی زمین می‌افتد و در اختیار یک بانک قرار می‌گیرد و زمین آن برای معاملات این بانک استفاده می‌شود که در نظر داریم این مرکز تفریحی را به چرخه تفریحی و شهربازی مشهد بازگردانیم.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد  با اشاره به مجموعه داران مجموعه‌داران بزرگ درشهرمشهد به عنوان گنج پنهان خاطرنشان کرد: با پشتیبانی شهرداری و حمایت  رسانه ها از این مجموعه های ارزشمند در جهت پرکردن اوقات فراغت می توان استفاده کرد.

 وی گفت: جذب سرمایه‌های خرد باید از طریق بخش خصوصی  انجام شود ، چون شهرداری دردوره قبل در این کار ناموفق بوده ، طرحی را دنبال می‌کنیم که از طریق شورای اجتماعی محلات، بازآفرینی محلات انجام شود و  در برخی از مناطق نیازمند مجتمع‌های بزرگ تجاری هستیم که این موضوع در حال مطالعه است.

نوروزی افزود: تلاش‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در حال انجام است، در همین راستا باید بسته‌های سرمایه‌گذاری شفافی برای آنها تعریف و ارائه شود.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد افزود: رایزنی در باره حل مشکلات 5 پروژه هم در تعاملات ما با سرمایه‌گذار در حال بررسی است که طی چند ماه آینده مشکلات این پروژه‌ها نیز حل می‌شود و حتی سیاست‌های غلط باعث شده رونق میدان شهدا و سرمایه اجتماعی آن از دست برود که برای برون رفت از آن تدابیری در دستور کار است.

وی گفت: ابتدا 75 درصد مردم با نوسازی طرح اطراف حرم مطهر مخالف بودند ، اما با کارهایی که انجام شد 75 درصد موافق این طرح شدند، زیرا باید با بسترسازی امکان مشارکت مردم را در نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده و این نوسازی بدون مشارکت مردم با شکست مواجه می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی