English

فرماندار آستارا:

هفته اجتماعی فرهنگی، رونمایی از توانمندی‌های دستگاه های اجرایی شهرستان است

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: برگزاری هفته اجتماعی فرهنگی در واقع یک رونمایی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، برنامه ریزی‌ها و اقداماتی است که هر یک از دستگاههای اجرایی انجام می‌دهند تا نقاط ضعف و قوت آنها مورد ارزیابی مردم قرار بگیرد.

هفته اجتماعی فرهنگی، رونمایی از توانمندی‌های دستگاه های اجرایی شهرستان است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، یونس رنجکش در جلسه هماهنگی اولین هفته اجتماعی فرهنگی شهرستان آستارا اظهار داشت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب شروع به پیگیری جدی در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کردند مرکز اجتماعی وزارت کشور تبدیل به سازمان اجتماعی شد و سطوح شورای اجتماعی وزارت کشور نیز ارتقا پیدا کرد و مدتی است که با ریاست رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و وزارت کشور دبیری این شورا را برعهده دارد، در هر صورت امروز جلساتی که در مسیر ساماندهی آسیب های اجتماعی برگزار می شود در عالی ترین سطوح است و امید می رود اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

وی اضافه کرد: در سطح شهرستان نیز برای اینکه مباحث اجتماعی فرهنگی را لمس کنیم و آمادگی دستگاه‌های اجرایی را ببینیم و از توان آنها در بحث اقدامات، پیگیری‌ها رونمایی کنیم در ستاد اجتماعی فرهنگی مصوب کرده‌ایم که هفته ای را به عنوان هفته اجتماعی فرهنگی شهرستان آستارا برگزار نمایند.

رنجکش افزود: این یک کار ابتکاری است که در سطح شهرستان برگزار می شود با توجه به ظرفیت‌های که دستگاه‌های اجرایی دارند امیدواریم برنامه‌های خوبی اجرا شود تا پایه‌ای برای اقدامات بعدی قرار گیرد.

فرماندار آستارا تصریح کرد: دستگاه‌های مختلفی از جمله ارشاد، تبلیغات اسلامی، بهزیستی، کار و امور اجتماعی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و غیره درگیر مباحث مختلف این حوزه هستند، سال گذشته حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار برای مباحث اجتماعی فرهنگی به این دستگاه‌ها در سطح استان گیلان اختصاص پیدا کرد، امسال نیز برای ۵ اسیب اجتماعی طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی،  خودکشی و ... اعتباراتی نیز پیش بینی شده است که امیدواریم شهرستان آستارا هم از آنان بهره مند شود.

وی گفت: از روزی که به شهرستان آمدم تلاش کردم در حوزه انسجام بخشی در بحث فرهنگی اجتماعی داشته هایمان را مدیریت کنیم، چرا که احتمال ورود آسیب وجود دارد و هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند بگوید با آن درگیر نخواهد بود. هر آسیبی معلول علت ها است و به پیکره جامعه سرایت پیدا می‌کنند، بنابراین لزوم مقابله با آن بیش از پیش احساس می شود.

رنجکش تأکید کرد: برگزاری هفته اجتماعی وظیفه یک یا دو دستگاه نیست، یک کار ستادی است و همه دستگاه‌ها باید در آن دخالت داشته باشند، حتی کسی که کار عمرانی می‌کند باید پیوست اجتماعی فرهنگی را رعایت نماید.

فرماندار آستارا به عناوین و روز شمار این هفته در شهرستان اشاره کرد و برای این هفته با توجه به دغدغه های اجتماعی و ظرفیت هایی که وجود دارد عناوینی چون؛ روز خانواده، کودک، جوان، نیازها، آسیب‌ها و سرمایه های اجتماعی؛ روز فرهنگ دینی، ایثار و شهادت و سبک زندگی ایرانی اسلامی؛ روز کار آفرینی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال و فرهنگ مهارت آموزی؛ روز کتاب، رسانه و آموزش های اجتماعی و فرهنگی؛ روز جامعه، قانون، انضباط اجتماعی و حقوق شهروندی، روز تشکل‌های مردم نهاد، ایمنی و بهداشت عمومی، مشارکت های مردمی و روز ؛ روستا، هویت اجتماعی و اقتصاد گردشگری بومی نامگذاری شده است.

رنجکش ادامه داد: نمایشگاهی از توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان در طول این هفته در مرکز نمایشگاهی آستارا با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برپا خواهد بود.

فرماندار آستارا خواستار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی از سوی مدیران با مشارکت نهادهای عمومی شد.

رنجکش اضافه کرد: متناسب با عناوین هر روز برنامه های از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه