English

مدیرکل منابع طبیعی گلستان

طرح‌های بهره‌برداری از جنگل‌ها تا پایان امسال متوقف می‌شوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: براساس مصوبه مجلس، همه طرح‌های بهره‌برداری از جنگل‌ها تا پایان امسال در استان گلستان متوقف می‌شوند.

طرح‌های بهره‌برداری از جنگل‌ها تا پایان امسال متوقف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، ابوطالب قزلسفلو ظهر امروز در گردهمایی توجیهی قرق‌بانان منابع طبیعی آزادشهر اظهار داشت: با  مصوبه مجلس شورای اسلامی همه طرح‌های بهره‌برداری از جنگل‌ها تا پایان سال 96 متوقف می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان افزود: درختانی که تا پیش از این در سال 95 چکش‌زنی شده و قطع شده‌اند چوب‌های موجود در طرح 2 ماه آینده از جنگل‌ها خارج می‌شوند.

وی تصریح کرد: همه قراردادها با مجریان طرح‌‌‌‌‌‌‌‌های جنگل کاری لغو.می‌شود و با مجریان که بخش دولتی حمایت مالی می‌شوند قرارداد منعقد می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان خاطر نشان کرد: نیروهایی که در بخش محافظت برداشت جنگل کار می‌کردند در بخش حفاظت از جنگل فعالیت می‌کنند و حقوق دریافت می‌کنند و بودجه این کار تامین شده است.

قزلسفلو با اشاره به وجود بخشی از جنگل‌های هیرکانی در استان گلستان گفت: 30 شرکت بهره بردار در 200 هکتار از جنگل‌های استان گلستان طرح‌های برداشت و حفاظت خاک و جنگل‌کاری دارند.

 در استان گلستان 452 هزار هکتار جنگل طبیعی و دست کاشت وجود دارد

وی با بیان اینکه در استان گلستان 452 هزار هکتار جنگل طبیعی و دست کاشت وجود دارد، افزود: جنگل‌های ما تنها یک میراث ملی نیست بلکه یک میراث جهانی محسوب می‌شود و تحقیق و تفحص در جنگل‌ها هیرکانی آغاز شده تا پس از آن جنگل‌های زاگرس و ارسباران را مورد بررسی قرار دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: امروزه از جنگل‌ها به عنوان ریه‌های زمین یاد شده و حیات و بقای نسل انسان در حیات و بقای آن است و انسان امروز وادار به تامل و تعامل و تغییر و اصلاح شیوه و رویکرد در برخورد با آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه